Vlp Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni 21 minutes ago, PHS-søker2025 said: Vet ikke, men tror helt ærlig at det er litt tilfeldig hvem som får innkalling når. Til nå ha både de som har hatt fysisk test både tidlig og sent fått. Jeg regner sterkt med å få innkalling, på grunn av tekniske problemer på det vanlige intervjuet. Hadde fysisk test 2 juni og har ennå ikke fått Helt tilfeldig er det jo ikke. Ser for meg at det er en håndfull personer som ser på kandidater i bolker - og noen blir naturligvis ferdig før andre. Med andre ord kan man jo regne med at man er safe dersom man har alt før 27/28. juni, dersom kandidater fra 3.6 har blitt kalt inn i dag. Dersom man hadde fysiske tester før dette vil man enten ha mottatt innkalling eller ikke, og dersom man faller i sistnevnte gruppe vil jeg anta man er trygg. Skal ikke si noe for sikkert, men jeg tviler sterkt på at noen med de tidligere datoene blir kalt inn fra nå av. 16 minutes ago, Marko said: Vil det være en styrke eller ulempe at en har bodd her i 6 år og kommer fra Midtøsten? Om de kommer til å spørre meg om bakgrunnen på intervjuet? Fullstendig umulig å svare på, da vi ikke sitter i gruppen som skal vurdere deg. Men, utfra det som blir nevnt i denne tråden, samt tråder fra tidligere år, virker jo spørsmålene å være ganske standarisert, uten særlig fokus på bakgrunn. Å vurdere noen utfra hvilken etnisitet man har eller hvor man kommer fra er dessuten ikke lov. Syns du skal puste med magen, og svare så ærlig og konkret du klarer på spørsmålene du får på intervjudagen. Så får nemda vurdere utfra det du sier, ikke hvor du er fra og hvor lenge du har vært i Norge. Du oppfyller jo allerede de formelle kravene hva gjelder alt av norskkunnskaper og statsborgerskap - så jeg personlig ser ikke noen grunn til at det skal trekke noe ned. 1 1
PHS-søker2025 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Vlp skrev (14 minutter siden): Helt tilfeldig er det jo ikke. Ser for meg at det er en håndfull personer som ser på kandidater i bolker - og noen blir naturligvis ferdig før andre. Med andre ord kan man jo regne med at man er safe dersom man har alt før 27/28. juni, dersom kandidater fra 3.6 har blitt kalt inn i dag. Dersom man hadde fysiske tester før dette vil man enten ha mottatt innkalling eller ikke, og dersom man faller i sistnevnte gruppe vil jeg anta man er trygg. Skal ikke si noe for sikkert, men jeg tviler sterkt på at noen med de tidligere datoene blir kalt inn fra nå av. Fullstendig umulig å svare på, da vi ikke sitter i gruppen som skal vurdere deg. Men, utfra det som blir nevnt i denne tråden, samt tråder fra tidligere år, virker jo spørsmålene å være ganske standarisert, uten særlig fokus på bakgrunn. Å vurdere noen utfra hvilken etnisitet man har eller hvor man kommer fra er dessuten ikke lov. Syns du skal puste med magen, og svare så ærlig og konkret du klarer på spørsmålene du får på intervjudagen. Så får nemda vurdere utfra det du sier, ikke hvor du er fra og hvor lenge du har vært i Norge. Du oppfyller jo allerede de formelle kravene hva gjelder alt av norskkunnskaper og statsborgerskap - så jeg personlig ser ikke noen grunn til at det skal trekke noe ned. Er nok ikke HELT tilfeldig nei, og det skrev jeg heller ikke. Dersom det går slavisk etter rekkefølge på fysisk test gir det jo ikke mening at noen med test 3.6 har fått innkalling før noen som hadde i mai, slik som er tilfellet nå. Er nok som du sier at de har fått kandidater i bolker og at det derfor vil variere noe når de blir ferdige. Jeg tror også at datoene på disse bolkene ikke nødvendigvis er i rekkefølge, men alt blir jo bare spekulasjoner. 1
Siddis94 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Vlp skrev (16 minutter siden): Helt tilfeldig er det jo ikke. Ser for meg at det er en håndfull personer som ser på kandidater i bolker - og noen blir naturligvis ferdig før andre. Med andre ord kan man jo regne med at man er safe dersom man har alt før 27/28. juni, dersom kandidater fra 3.6 har blitt kalt inn i dag. Dersom man hadde fysiske tester før dette vil man enten ha mottatt innkalling eller ikke, og dersom man faller i sistnevnte gruppe vil jeg anta man er trygg. Skal ikke si noe for sikkert, men jeg tviler sterkt på at noen med de tidligere datoene blir kalt inn fra nå av. Helt enig i denne tankegangen! Om de ikke starter vurderingen før fysiske tester er bestått må de nesten vurdere/kalle inn søkere i kronologisk rekkefølge for å rekke over alt innen fristen på tirsdag neste uke. Regner ikke med de jobber hverken helg eller helligdager og da har de bare 2 dager igjen på å vurdere resten av søkerne. Jeg hadde fysiske tester 19. mai og er ganske sikker på at jeg er en av de heldige som har blitt funnet egnet. Klarer ikke helt å slå meg til ro med det, men all logikk tilsier at vi som hadde fysiske tester tidlig ikke kommer til å bli kalt inn til utvidet intervju nå 😊 1
PHS-søker2025 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Siddis94 skrev (1 minutt siden): Helt enig i denne tankegangen! Om de ikke starter vurderingen før fysiske tester er bestått må de nesten vurdere/kalle inn søkere i kronologisk rekkefølge for å rekke over alt innen fristen på tirsdag neste uke. Regner ikke med de jobber hverken helg eller helligdager og da har de bare 2 dager igjen på å vurdere resten av søkerne. Jeg hadde fysiske tester 19. mai og er ganske sikker på at jeg er en av de heldige som har blitt funnet egnet. Klarer ikke helt å slå meg til ro med det, men all logikk tilsier at vi som hadde fysiske tester tidlig ikke kommer til å bli kalt inn til utvidet intervju nå 😊 Tror også at dere som har hatt såpass tidlig i mai er trygge, da de begynte å vurdere egnethet før alle fysiske tester var ferdige. Vi som har hatt i slutten av mai/starten av juni er jeg dog mer usikker på, og tror vi ennå kan forvente innkallinger. 1
Echo35 Skrevet 5. juni Skrevet 5. juni Jeg kjenner 2-3 personer som ble innkalt til utvidet intervju og hadde opptak 3.juni. Jeg kan vell ikke være sikker på at jeg ikke blir innkalt?
25PHS Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Kan man bli vurdert som ikke egnet uten å bli innkalt til utvidet intervju?
Siddis94 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 25PHS skrev (29 minutter siden): Kan man bli vurdert som ikke egnet uten å bli innkalt til utvidet intervju? Nei 😊
Justituarius Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) 25PHS skrev (1 time siden): Kan man bli vurdert som ikke egnet uten å bli innkalt til utvidet intervju? Jeg overhørte at opptaksansvarlig sa noe om dette til noen i forbifarten på opptaksprøvene, men er usikker på om han snakket i nåtid eller i fortid. Han sa at kandidater som det ikke var noen tvil om at var uegnet, ikke ble kalt inn til utvidet intervju, men fikk automatisk avslag. Men samtidig sa han at faktorer som problematiske familiemedlemmer etc også førte til at kandidaten ble funnet uegnet. Sånn er det ikke i dag. Jeg oppfatter det slik at han snakket om hvordan det var tidligere, altså i fortid. For hvis en kandidat som søker i 2025 automatisk skal få avslag, så ville det være svært ulogisk å kalle inn denne personen til både digitale og fysiske tester. I så fall burde en automatisk uegnet kandidat bli avvist senest etter at følgebrev og legeerklæring er sendt inn. Det er svært ressurskrevende både for PHS og en automatisk uegnet kandidat å vente med å sende/motta et avslag til etter de fysiske tester er bestått. På bakgrunn av ovenfor nevnte, kan jeg ikke se at det finnes grunnlag for å avvise kandidater som uegnet, uten at denne har blitt innkalt til et utvidet intervju. Endret 6. juni av Justituarius
Marko Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni PHS-søker2025 skrev (6 minutter siden): Noen som har fått i dag? Litt tidlig nå tror jeg for i går fikk jeg ikke meldinga før kl 14:30
PHS-søker2025 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Marko skrev (44 minutter siden): Litt tidlig nå tror jeg for i går fikk jeg ikke meldinga før kl 14:30 Mulig det er litt tidlig ja.. Men fikk rett over kl 8 i fjor, er så spent haha
25PHS Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni PHS-søker2025 skrev (55 minutter siden): Noen som har fått i dag? Jeg har fått i dag!
PHS-søker2025 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 25PHS skrev (1 minutt siden): Jeg har fått i dag! Når hadde du tester? Lykke til🙌🏼
25PHS Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni PHS-søker2025 skrev (5 minutter siden): Når hadde du tester? Lykke til🙌🏼 Hadde opptak på tirsdag 3. juni. Tusen takk!☺️
PHS-søker2025 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Justituarius skrev (24 minutter siden): Jeg fikk innkalling nå, hadde opptak 4 juni. Lykke til🙌🏼 1
Justituarius Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni PHS-søker2025 skrev (22 minutter siden): Lykke til🙌🏼 Tusen takk, du også 👍
Justituarius Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Jeg meldte med på til utvidet intervju nå, men så at det fortsatt var 9 ledige tidspunkt etter at jeg hadde valgt. Så det er fortsatt 9 søkere som skal ha utvidet intervju fra samme opptaksnemnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå