Gå til innhold

Elendig resultat i sisoft sandra med AMD 64 3200+

freakout

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Får :scared: ELENDIG :scared: resultat rett og slett under test av ram på Sisoft Sandra 2004 Samenlignet med en Amd Xp 3200+ og diverse p4 prosessore. Også på test av cpu.

Har selv 1 gig TwinMos Pc 3200+ 2.5

Og et Asus K8T800 Pro, Dette skal da fungere utmerket sammen, skal det ikke? Kjører ram på alle minneplassene kan det ha noe med saken å gjøre?

Også på Aida 32 scorer jeg elendig i forhold til diverse andre prosessore! Får faktisk lavere score enn en pc 2100+ på denne tesen når jeg tester ram. Også på diverse andre tester syns jeg at pc`n min scorer dårlig.

Det eneste som jeg syns var posetivt var at jeg fikk 37 533 på Aqua mark. Det var det eneste som jeg var fornøyd med.

Kan det ha noe med sammesettingen av ram å gjøre?

Kjører 2x 256 mb Pc 3200+ Twinmos 2.5

Og 1x 512 mb Pc 3200+ Twinmos 2.5

Noen som kan tenke seg å hjelpe meg??

Mvh Andreas

Endret av freakout
Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at hovedkortet har lest prosessoren riktig og at den ikke er automatisk underklokket i bios? det har skjedd mange ganger til meg..

Isåfall bør du sjekke at det er riktig fsb,,

Klask inn ny bios hvis det er tilfelle..

Ny cpu vett.. :p

Skrevet
sikker på at hovedkortet har lest prosessoren riktig og at den ikke er automatisk underklokket i bios? det har skjedd mange ganger til meg..

Isåfall bør du sjekke at det er riktig fsb,,

Klask inn ny bios hvis det er tilfelle..

Ny cpu vett.. :p

Ny bios er lagt inn!

Og cpu er ikke underklokket det har jeg sjekket

Skrevet

Anbefaler STERKT å ikke se på SiSoft Sandra som noe målestokk for reell ytelse. Kjør noen praktiske applikasjoner (spill) og sammenlign ytelsen der.

Husk også at Athlon XP på nForce2 får større minnebåndbredde enn Athlon 64 pga dual-channel minnebuss, men sistnevnte har jo langt lavere latency.

Skrevet (endret)

Har også testet mot en P4 2.8 ghz. Denne scorer også høyere enn min på diverse tester:

Aqua marks3

3dmark02 og 03

Endret av freakout
Skrevet

Som Howard sier, SiSoft og Aida32 måler ikke reell ytelse. Minnebåndbredde er ikke noe Athlon64 er spesielt avhengig av. Bare du har PC3200 RAM, så holder det massevis. Har du lyst på bra ytelse i SiSoft og Aida32, så kan du jo kjøpe en P4, skikkelig fet RAM, og overklokke FSB som ******. Da vil du få FET score på SiSoft og Aida32. Og da vil du være kuleste mannen i gata, fordi du har mest minnebåndbredde! ...eller var det nei?

Ta og drit i de syntetiske testene. Blir irritert når folk klager over sånt vås. Får du dårlig score i 3Dmark eller ett skikkelig spill, når du vet du skal ha høyere score basert på andres tester i samme benchmark med samme oppsett... DA kan du klage.

Skrevet (endret)
Får :scared:  ELENDIG :scared:  resultat rett og slett under test av ram på Sisoft Sandra 2004 Samenlignet med en Amd Xp 3200+ og diverse p4 prosessore. Også på test av cpu.

Har selv 1 gig TwinMos Pc 3200+  2.5

Og et Asus K8T800 Pro, Dette skal da fungere utmerket sammen, skal det ikke? Kjører ram på alle minneplassene kan det ha noe med saken å gjøre?

Også på Aida 32 scorer jeg elendig i forhold til diverse andre prosessore! Får faktisk lavere score enn en pc 2100+ på denne tesen når jeg tester ram. Også på diverse andre tester syns jeg at pc`n min scorer dårlig.

Athlon 64 støtter ikke dual-DDR eller HyperThreading, noe som slår veldig negativt ut på SiSoft Sandras minnetest. Maks teoretisk minnebåndbredde for Athlon 64 med PC3200 (DDR400) er 3.2GB/s. PC2100 minne har en maks teoretisk båndbredde på 2.1GB/s, får du virkelig lavere enn dette?

Sammenlign også med dette:

http://www.tech-report.com/reviews/2004q1/...00/index.x?pg=3

sandra-mem.gif

Her får Athlon 3200+ 3000MB/s som er ganske nært teoretisk maks. Hvordan stemmer det med dine tall?

Men ettersom minnetesten til SiSoft Sandra slår meget skjevt ut til fordel for P4 med HyperThreading, så pleier jeg å slå av dette i 'options' for denne testen (fjern 'Enable SMT/Hyper-Threading Benchmarks').

Men se også på denne testen som jeg vil si er mye viktigere for minneytelsen:

cm-latency.gif

Athlon 3200+ har blant de laveste minneforsinkelsene ('memory latency') med utrolig lave 52 nanosekunder (!). Har du testet dette da?

"Memory latency is the 3400+'s real strength. The dual-channel Athlon 64 FX requires registered DIMMs, and those add a cycle of latency to memory accesses. As a result, the 3400+ beats everything in our memory latency test. Notice, especially, the massive latency difference between the Athlon XP 3200+ and the Athlon 64 3400+, which run at the same 2.2GHz clock speed. This is one of the main reasons why AMD is now able to run with the Pentium 4 so well."

:thumbup:

Endret av snorreh
Skrevet

Får faktisk 1534 poeng på SiSoft Sandras minnetest.

Dette er noe som jeg syns er latterlig

Men takk til alle de som svarte

Mvh Andreas

Skrevet (endret)

Hvor godt "tweaka" er Windowsen din? Hvor lenge er det siden du kjørte Virusscan/Adaware. Har du mange prosesser gående i bakgrunnen? Har du gått gjennom services og slått av alt tullet du ikke trenger?

Om du har en "system tray" som dekker halve skjermen, så kan du ha funnet problemet....

Mvh.

S.

Endret av SvUpP
Skrevet (endret)

Hadde ingen ting til å kjøre i bakgrunnen og maskinen var akkurat restarta.

Adware var også blitt kjørt.

Ram kjører også på 400 mhz som det står i bios.

Skal kjøre Memtest86 nå for å sje hva resultatet blir

Endret av freakout
Skrevet

Skall ned på posten i morgen og hente nytt hk til min a 64 så får vi se i løpet av helgen hva jeg finner ut, mulig det blir en rask retrett til p4 igjen.

Skrevet
Skall ned på posten i morgen og hente nytt hk til min a 64 så får vi se i løpet av helgen hva jeg finner ut, mulig det blir en rask retrett til p4 igjen.

Neppe om du er litt mer heldig med hovedkortet ditt ;)

Skrevet
Djevelen var ikke lenge i paradis? :green:

:laugh:

Pytt pytt, jeg sier jeg ikke at jeg er missfornøyd men er heller ikke fornøyd, mulig den var for oppskrytt og at forventningene derfor ble satt for høyt .

Men jeg ser klart at amd har et handikap med tanke på hovedkortene iallefall for oss som klokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...