John-B Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 5 hours ago, arne22 said: Helt i starten så var det en begrensning at man ikke kunne bruke sim kortet i et modem, men senere så har de endret dette til at man kan få et ekstra sim-kort til å stikke inn i modemet. Dette stemmer vel ikke? Følgende står fortsatt på ICE.no: Quote Data Frihet kan kun aktiveres på brukerens hoved-SIM-kort, og ikke på Data-SIM eller Tvilling-SIM. Men en i tråden her påstod at til tross for det som står, så fungerer det på datasim. Som gjorde at jeg bestilte og bruker det nå. Jeg opplever det i alle fall som om at ICE ikke ønsker at abonnementet skal brukes som mobilt bredbånd, så vi utnytter et smutthull her, som plutselig kan stenges. For dette er jo vesentlig billigere og bedre enn ICE sine egne mobile bredbånd abonnement 1
arne22 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 2 hours ago, John-B said: For dette er jo vesentlig billigere og bedre enn ICE sine egne mobile bredbånd abonnement Hysj, hysj 🙂
arne22 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 3 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: ICE har kun 1TB i eget nett. Kjekt om man har dekning der man bruker mobildata, ellers ikke. Jeg har ingen dekning for ICE på hytta, annet enn det gamle 450Mhz nettet om det ennå er i drift. Og med 5Mhz båndbredde ga det uansett ingen strålende hastighet Uansett, maks datakvote utenfor ICEs nett ser ut til å være kun 20GB. Det holder ikke lenge om jeg er tur på steder uten ICE+ dekning. Tror det er 40 GB jeg har pluss 1 TB. Har stort sett hatt full dekning gjennom alle år, der jeg har vært hjemme, på hytta og ombord i båten og langs kysten, slik at jeg stort sett bare har bruk av den ene TN'en og ikke av de 40 GB. De 40 GB'ene var vel ett eller annet tilbud som var før i tiden. Ser at det er 60 GB nå. Med rollover så har det ingen praktisk betydning, for i praksis så har man da 80 GB tilgode, som man aldri har bruk for. Slik har det fungert for meg, men folk bor jo forskjellige steder, og behovene er også forskjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå