Gå til innhold

underground og radeon 9600 pro


wichtom

Anbefalte innlegg

Edit: Og svart skjerm når du bruker nitro, er normalt. Det er G-kreftene som gjør det, slik er det i virkeligheten. Du slår enkelt av denn funksjonen i options.

Nei, det er ikke normalt. Det er ikke sånn i virkeligheten og det skal ikke være slike i spillet. Dette er en feil som kom i v1.3 patchen.

 

For at det skal "bli svart" på grunn av g-krefter, så skal man nok godt over 3 g (sannsynligvis over 5-6 også). Akselerasjon på én g skulle tilsi 9,81 meter i sekundet pr sekund. 100 km/t = 27,78 m/s så hvis vi tar 27,78/9,81 så finner vi ut at man må gjøre 0-100 km/t på 2,83 sekunder (jevn akselerasjon) bare for å oppnå én g. Del på tre for å finne ut hvor fort du må akselerere for å få tre g.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har akkurat samme problemet... har akkurat kjøpt meg radeon 9800XT og det er visse brett som "lugger"... det er utrolig irriterende jeg vet. vil også vite om det er noen grunn til dette. mitt gamle gf4 ti 4200 taklet dette spillet helt supert(helt til det tok kvelden). og i de nye oppgraderingene til spillet blir det bare mørkere og mørkere jo fortere jeg kommer opp i fart.... nå jeg bruker "nos" så blir skjermen helt mørk. nå kjører jeg kortet mitt uklokket og har samme problem. det må da være en grunn...

Merkelig problem!

 

Jeg eier et Radeon 9800XT fra ASUS.

 

Spiller NFSU med både 4/8/16x AA uten lugging!

 

Prøv og chek om du har AA på og evt skru av, også evt sette ned detaljer litt, bare for og skjekke.

 

Men med et sånt kort burde det ikke være noe problem!

 

Kanskje det har noe med klokkinga og gjøre? altså artifacts....!

Lenke til kommentar
jeg har akkurat samme problemet... har akkurat kjøpt meg radeon 9800XT og det er visse brett som "lugger"... det er utrolig irriterende jeg vet. vil også vite om det er noen grunn til dette. mitt gamle gf4 ti 4200 taklet dette spillet helt supert(helt til det tok kvelden). og i de nye oppgraderingene til spillet blir det bare mørkere og mørkere jo fortere jeg kommer opp i fart.... nå jeg bruker "nos" så blir skjermen helt mørk. nå kjører jeg kortet mitt uklokket og har samme problem. det må da være en grunn...

Merkelig problem!

 

Jeg eier et Radeon 9800XT fra ASUS.

 

Spiller NFSU med både 4/8/16x AA uten lugging!

 

Prøv og chek om du har AA på og evt skru av, også evt sette ned detaljer litt, bare for og skjekke.

 

Men med et sånt kort burde det ikke være noe problem!

 

Kanskje det har noe med klokkinga og gjøre? altså artifacts....!

fant ut feilen... det funker fint nå

Lenke til kommentar

Er ganske merkelige greier. Det lugger litt (ikke så veldig merkbart) på min fetter sitt 9600Pro, mens hos meg går det helt fint (9500Pro). Synes at EA har bommet noe fryktelig når de mekket dette spillet, siden det var trøbbel med språkinstillinger (ihvertfall i demo) og nå dette problemet.

Lenke til kommentar
For at det skal "bli svart" på grunn av g-krefter, så skal man nok godt over 3 g (sannsynligvis over 5-6 også). Akselerasjon på én g skulle tilsi 9,81 meter i sekundet pr sekund. 100 km/t = 27,78 m/s så hvis vi tar 27,78/9,81 så finner vi ut at man må gjøre 0-100 km/t på 2,83 sekunder (jevn akselerasjon) bare for å oppnå én g. Del på tre for å finne ut hvor fort du må akselerere for å få tre g.

F1-biler klarer 0-200 på 3 eller 4 sekunder. Det blir vel ca. 2,5G.

 

Blackout forekommer ikke før du nærmer deg 5G, og 5G er umulig å klare med en bil uten rakett i ræven. De høyeste G-kreftene noen noensinne har vært utsatt for, er 22G, som skjedde når landingsmodulen til en russisk rakett spant ut av kontroll.

Lenke til kommentar
For at det skal "bli svart" på grunn av g-krefter, så skal man nok godt over 3 g (sannsynligvis over 5-6 også). Akselerasjon på én g skulle tilsi 9,81 meter i sekundet pr sekund. 100 km/t = 27,78 m/s så hvis vi tar 27,78/9,81 så finner vi ut at man må gjøre 0-100 km/t på 2,83 sekunder (jevn akselerasjon) bare for å oppnå én g. Del på tre for å finne ut hvor fort du må akselerere for å få tre g.

F1-biler klarer 0-200 på 3 eller 4 sekunder. Det blir vel ca. 2,5G.

 

Blackout forekommer ikke før du nærmer deg 5G, og 5G er umulig å klare med en bil uten rakett i ræven. De høyeste G-kreftene noen noensinne har vært utsatt for, er 22G, som skjedde når landingsmodulen til en russisk rakett spant ut av kontroll.

:p er dette en matte time eller noen som har problemer med et VGA kort ;):D

Endret av Z^OnAir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...