Gå til innhold

Nødvendig å varsle ved operatørbytte?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er i ferd med å overføre et eksisterende nummer til ny operatør, og tidligere operatør spesifiserer i sine vilkår at de krever 14 dagers varsel før oppsigelse.

Er dette noe jeg burde ta kontakt om selv for å unngå dobbelfakturering, eller kan jeg anta at ny operatør håndterer dette som en del av porteringen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbeltfaktuering kan skje, men det er noe operatøren som regel fikser og du vil bli kreditert for dagene/ukene det gjelder. Så ta kontakt med dem(gammel operatør) hvis du blir fakturert feil.
Den nye operatøren har ikke noe med dette å gjøre.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Daft skrev (33 minutter siden):

Hei,

jeg er i ferd med å overføre et eksisterende nummer til ny operatør, og tidligere operatør spesifiserer i sine vilkår at de krever 14 dagers varsel før oppsigelse.

Er dette noe jeg burde ta kontakt om selv for å unngå dobbelfakturering, eller kan jeg anta at ny operatør håndterer dette som en del av porteringen?

Det gjelder ved oppsigelse, ikke portering til annen operatør.

For å unngå dobbeltfakturering er det smart å legge portering tett opptil månedsskifte som feks. 27. mai. Da betaler man kun dobbelt de få dagene som står igjen i måneden. De fleste operatører sier de ikke krediterer for gjenværende periode.

Så om man er så uheldig å ha valgt portering i begynnelsen av en måned må man ofte betale for hele måneden hos begge operatører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Var mest usikker på om en kunne risikere å bli fakturert for 14 dager etter portering dersom varsel manglet, men det gir mening at dette kun gjelder ved en faktisk oppsigelse. Byttedato er satt til 30. mai, så da burde alt være ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...