Gå til innhold

Prisantydning salg av bolig, hvilken strategi?


Gjest dd114...106

Anbefalte innlegg

Gjest dd114...106

Hvilken strategi ville dere ha gått for ved salg av bolig? Ofte legges eiendom for feil pris eller med lokketilbud. I mitt tilfelle har jeg fått prisantydning på ca. 3-3.1 av flere meglere. Megler ønsker å legge ut for 2.99 for å prøve å få i gang en budrunde. Jeg tenker man risikerer å måtte selge for mindre enn man kunne ved å legge seg i det nedre sjiktet, hva ville dere ha gjort? Leiligheten ligger sentralt i en av de større byene

Anonymous poster hash: dd114...106

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedet er kompleks og hva som er riktig vil være forskjellig fra plass til plass, tidspunkt på året, konkurranse fra andre lignende boliger osv. 

Men hvis det er mange lignende boliger ute og din er i attraktivt presentert så skader det ikke å sette en pris som får mange til å tenke at dette er et godt kjøp. Da vil nok flere kaste seg på og noen kan i kampens hete by mer enn hva den kanskje er verdt.

Lenke til kommentar

Mange boligsøkere har nok (som meg) et rundt tall i sine søk. Hvis den legges ut for 3,1, vil den ikke vises i søket til de som har 3,0 som grense. Kommer an på markedet der du selger, men jeg ville gått ut med 2,9, og sett an responsen. Dette forutsetter at du faktisk kan selge for 2,9 dersom det blir beste bud. Hvis over 3 er riktig pris i markedet, vil du kunne oppnå det selv om utgangspunktet er lavere.

Sist jeg solgte hadde jeg samme dilemma: Jeg la ut til 4,87, hadde stor interesse med mange på visning og flere privatvisninger, og etter at flere hadde kommet med bud første dag etter siste annonserte visning, ble prisen 5,15.

Lenke til kommentar
Gjest dd114...106

Det er faktisk ikke så mange lignende boliger til salgs i akkurat det området og jeg har fått en god tilstandsrapport med få mindre bemerkelser. Det taler vel mot at det kan være lurt å legge opp til budrunde? Jeg går i null på salget på 2.8 - så 2.99 vil uansett være en gevinst

Anonymous poster hash: dd114...106

Lenke til kommentar
Gjest dd114...106

På en annen side, hva er ulempen med f.eks. å skulle prise den over? Si den legges ut for 3.19, skulle tro jeg minst fikk bud på 3.1, da ville jeg blitt veldig fornøyd, og kjøper ville ha følt vedkommende gjorde et "kupp"

Anonymous poster hash: dd114...106

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...