Gå til innhold

Rogfast.


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se at det finnes noen Rogfast-tråd.
Det må vi jo ha på verdens lengste og dypeste undersjøiske tunnel.
Nå er den første delen, fra Kvitsøy og ned til krysset 250 meter under havnivå, ferdig.
Fra Stavanger-sida, kontrakt E03, har man kommet vel 2 km nordover, og i motsatt ende, kontrakt E04, godt og vel 4 km sørover.
Den siste kontrakten, som inneholder selve Kvitsøy-krysset og vei både sørover og nordover derfra, skal tildeles i løpet av 2 ukers tid.

Plantegning av Kvitsøykrysset:

Det er tunnelen fra Kvitsøykrysset og opp til Kvitsøy som er filmet. Hvem som får jobben med det store krysset og veien nordover og sørover derfra, avgjøres innen to uker.

 

Framdriften av prosjektet:
Kan være et bilde av kappseilas, kart, båt og tekst som sier 'Fremdrift Rogfast kontrakt E04 Fremdrift Rogfast kontrakt E03 Kontrakt E15 (Kvitsoy) ferdig 6 000 7000m m 8000 m 5 4000 000 m m RANDABERG 1000 000 3000m m m 3 ด KVITSOY SKUDESNESFIORDEN m 000 000 7 000 6 000 000 m m m 9 8 m m 5 4000 000 m 2000m 1000 m E39 Oppdatert Oppdatert15.apri12024 15. april 2024 VESTRE BOKN BOKNAHJORDEN MOSTEROY ዬ RENNESOY E39 261ระ7นแลสนปิอทานมระส้่งดิว'

 

Link til prosjektets Facebookside:
Facebook

Link til Statens Vegvesen:
E39 Rogfast | Statens vegvesen

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...