Gå til innhold

Utviklere langer ut mot Xbox etter studionedleggelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Gringorilla said:

Jeg må si meg enig med Pilestedt her. Hvorfor ikke selge studioene?

Antageligvis fordi de skal flytte ressursene og kompetansen til disse studioene over på andre prosjekter? Du sitter ikke igjen med ressurser eller kompetanse å flytte hvis du selger det unna... 

Lenke til kommentar
LoveAss skrev (1 time siden):
Gringorilla skrev (3 timer siden):

Jeg må si meg enig med Pilestedt her. Hvorfor ikke selge studioene?

Antageligvis fordi de skal flytte ressursene og kompetansen til disse studioene over på andre prosjekter? Du sitter ikke igjen med ressurser eller kompetanse å flytte hvis du selger det unna... 

Man kan jo gjøre begge deler, bare i motsatt rekkefølge av hva du foreslår? Flytte de utviklerne og lisensene man ønsker med seg videre over i andre studioer og så selge "restene". Altså, de gjør jo dette for å spare driftskostnader, som i all hovedsak er arbeidskraft (som enhver bedriftseier vil kunne fortelle deg) og litt husleie. Man oppnår altså ingen spesiell besparelse om man flytter folk over i andre studioer. Vil derfor tro at de gjør dette i hovedsak for å kvitte seg med folk, men å beholde lisensene. Andre aktører er nok lite villige til å kjøpe et studio uten lisensene til studioet.

Personlig håper jeg bare andre aktører er våkne her og snapper opp noen nøkkelansatte. Som jeg alltid har sagt, det er ikke lisensene som gjør gode spill, men gode ansatte, noe Microsoft fortsatt later til å ikke ha forstått. Men er bare å se på Sony sine studioer. Spill etter spill som studioene deres lager er fantastiske, selv om det ikke er eksisterende lisenser. Men dessverre er mennesker vanedyr, og selskaper kun ute etter penger, så da ender vi opp med dårlige spill av gode lisenser eller gode spill som ingen kjøper.

Endret av Gringorilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...