Gå til innhold

Dette er den beste handkonsollen


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Kenhten said:

Har både Steam Deck OLED og Asus ROG Ally.

I Norge, med tanke på pris og tilgjengelighet, så er ROG Ally den beste.

... 

ROG Ally'ene mine er oppgredert med bedre grep og fått nytt operativsystem. Favoritten er ChimeraOS. Har prøvd Nobara og Bazzite. Med to tilgjengelige 26500mAh powerbanker har jeg økt spilltiden. Å øke TDP høyere enn 15W har sine fordeler, synd ROG Ally ikke er bedre på lavere TDP.

Etter jeg justerte VRR ned fra 48-120 til 20-120 så opplever jeg mye bedre flyt selv med fps rundt 30, og jeg sparer samtidig batteri da jeg kan holde TDP lavere

VRR er undervurdert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BakaBerg skrev (20 timer siden):

Må si at Vanilla et jeg enig med anmelder. Men straks du begynner å fikle med integer scaling og frame gen mods / lossless scaling apps så blir legion go et beist. Spilte gjennom alan wake 2 med fsr 3 mod med 80fps med frame gen. Merka ikke noe til input lag.

Og rdr2 med 1600p integer scaling og 80fps. Det er Black magic. Men som anmelder sier, så slites batteriet spesielt raskt med ytelse. Kompenserer med

kraftig powerbank når jeg reiser, men det er ikke en ekte håndholdt mersom portabel pc.

Helt enig. Et beist med en overlegen skjerm, det er jo det som er viktig når du skal spille. Koster mye, krever en powerbank men parkerer opplevelsen fra de andre. Mest bang-for-buck er det ikke.

For de som måtte lure, her er skjermene i forhold til hverandre hvor Legion også har høyere PPI:

image.png.836bfe29b8f0d1184efafd8061468277.png

Lenke til kommentar

Man trenger ikke den oppløsningen på en så liten skjerm. 

Skjermen til Legion Go er en portrett skjerm. 

Høyere nummer er ikke bedre.

Valve har gjort det meste riktig med Steam Deck OLED. Vi får se om noen klarer å lage en håndholdt konsoll som matcher den. Spent på hva Asus gjør med Ally 2 og hva Microsoft kommer til å finne på.

MSI Claw blir en flopp.

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (2 timer siden):

Man trenger ikke den oppløsningen på en så liten skjerm. 

Skjermen til Legion Go er en portrett skjerm. 

Høyere nummer er ikke bedre.

 

Huffda, var ikke mening å tråkke på noen Kenthen.

Ved å øke skjermen fra 7 til 8.8 tommer kan man ha skjermen lenger unna. Genialt om man bruker konrollere, enten de som følger med som er avtagbare, PS eller Xbox kontroll. Som en reisevenn er også den økte oppløsningen og størrelsen super når man ser film eller gjør andre oppgaver enn å spille. PPI er hårfint høyere, så egentlig er det bare en oppskalert versjon av Ally (bare at de også har økt oppløsning). Som en Ally 1.5 om du vil.

Man trenger det strengt tatt ikke, men det var det som gjorde at jeg kjøpte Legion til tross for høyere pris og jeg har vært fornøyd. Ikke eid Ally, men den var med i betraktningen og jeg har spilt med den før jeg valgte Legion GO.

Lenke til kommentar

Ventet selv med å kjøpe helt til testene av Legion Go kom ut. Da ble det en Ally, så ble det en Steam Deck. Bruker mine kun til spilling. Derfor jeg har "konsollifisert" ROG Ally'ene ved å installere ChimeraOS.

Bruker Steam Decken mest til avslappende Switch spill som Mario Wonder osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...