Gå til innhold

Hjelp, vifta på Hovedkortet har stoppet

frowe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel så er det ikke så farlig. Hvis du overklokker (FSB, multiplier har ikke noe å si), så ville jeg klokka ned. Kjøp deg ny kjøler til northbridge. Vet Microplex (www.microplex.no) selger passive northbridge kjølere til rundt 50-lappen. Vifte er som regel ikke nødvendig, med mindre du overklokker FSB over spec.

Skrevet
Som regel så er det ikke så farlig. Hvis du overklokker (FSB, multiplier har ikke noe å si), så ville jeg klokka ned. Kjøp deg ny kjøler til northbridge. Vet Microplex (www.microplex.no) selger passive northbridge kjølere til rundt 50-lappen. Vifte er som regel ikke nødvendig, med mindre du overklokker FSB over spec.

Maskinen er ikke overklokket :p

Skrevet

Er sikkert ikke så farlig.. Hadde et geForce2 kort i maange år før jeg investerte i et nytt kort rett før jul. Da fant jeg ut at vifte på gf2 kortet hadde stoppa og det så ikke ut som det hadde vært liv i den på noen år :) Poenget mitt er iallfall at det går helt sikkert greit om du kjøper deg en litt større kjøleribbe :)

Skrevet (endret)
Er sikkert ikke så farlig.. Hadde et geForce2 kort i maange år før jeg investerte i et nytt kort rett før jul. Da fant jeg ut at vifte på gf2 kortet hadde stoppa og det så ikke ut som det hadde vært liv i den på noen år :) Poenget mitt er iallfall at det går helt sikkert greit om du kjøper deg en litt større kjøleribbe :)

så jeg kan bruke pc'n som vanlig da, inntil jeg får kjøpt en ny :roll:

Endret av frowe
Skrevet

så jeg kan bruke pc'n som vanlig da, inntil jeg får kjøpt en ny :roll:

det er ikke så farlig som andre har sagt. på mitt ASUS kort har jeg koblet fra hovedkort viften siden den støyer mye, og det har funket helt smertefritt i flere uker det. men en passiv kjøler framicroplex skal jeg skaffe meg etter hvert uansett. det burde du også gjøre, koster ca 50.-kr eller no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...