Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fjernsalg Håndverkerloven


Gjest 0b5ec...510

Anbefalte innlegg

Gjest 0b5ec...510

Hva er reglene for fjernsalg ved håndverkerloven?

Feks bestiller en dusj direkte hos en rørlegger på telefon eller epost med montering. 

Kjøper altså ikke kun produkt, for det kan jeg ikke montere selv. Kjøper hele pakken ferdig montert 

Selger må jo bestille opp til meg, og montere. Jeg har vel ikke 14 dagers angrerett på noe slikt siden det blir bestilt opp til meg?

Anonymous poster hash: 0b5ec...510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://advokatmatch.no/hva-er-handverkertjenesteloven

Sitat fra linken over:

Reklamasjon er en av de mest sentrale rettighetene norske forbrukere har ved handel. Siden du ikke har angrerett på håndverkertjenester, vil reklamasjon sikre at tjenesten du har betalt for er i tråd med avtalen.

Ved en reklamasjon, altså en klage på mangelfult arbeid og et krav om retting, prisavslag, heving eller erstatning, må du si fra så snart du oppdager feilen.

Lenke til kommentar
Gjest 0b5ec...510 skrev (2 timer siden):

Selger må jo bestille opp til meg, og montere. Jeg har vel ikke 14 dagers angrerett på noe slikt siden det blir bestilt opp til meg?

Etter det er montert har du definitivt ikke angrerett. Det kan diskuteres om du kan ombestemme deg før det er montert.

Lenke til kommentar
Gjest 0b5ec...510

Som jeg tolker det er ikke håndverkertjenester, feks montering av et dusjkabinett kjøpt i pakkepris, omfattet av angrerett.

Tolker det slik at man kan avbestille, men leverandør kan da kreve betaling for sine omkostninger feks frakt, retur mm.

Anonymous poster hash: 0b5ec...510

Lenke til kommentar

Du må nok likevel betale for arbeidet med montering da den tjenesten er levert.
Så skal produktet leveres tilbake i omtrent samme stand, spørs om du kan det med en montert dusj, med silikon og div. Så er det noe med at du ikke skal ta det i bruk som ditt eget, montering regnes nok som å ta i bruk som sitt eget.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...