Gå til innhold

Teksting forsvinner ved mørkt bilde!


Anbefalte innlegg

Jeg har en 12-13 år gammel Phillips TV som tuller med lysstyrke/kontrast eller noe lignende. Jeg trodde først det var et Apple TV problem da jeg først oppdaget problemet etter å ha tatt denne i bruk, men det er samme greia med Altibox.

Hvis jeg ser på et program, film el. og bildet blir VELDIG mørkt, så vil TVen forsterke dette ved å gjøre alt enda mørkere. Det kan bli så mørkt hvis scenen varer met enn noen få sekunder at også teksting blir nesten borte. På videosnutten nedenfor har jeg filmet skjermen med mobilen på slutten av en film. Legg merke til at selv NRK symbolet blir mørkere.

Jeg tror jeg har forsøkt de fleste innstillingene som er på TVen men har tydeligvis ikke funnet den rette.

Kan noen her hjelpe?

 

Spoiler

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker uansett når tven er så gammel at det er greit å innstille seg på at du snart må kjøpe ny. Det er realistisk å tenke at problematikken kommer av eldre TV.

 

Men ut i fra klippet å tolke kan det se ut som om den rett og slett nedjusterer styrke eller lignende. Kan det tenkes at den har noe form for ecomodus for å spare strøm? - Har du prøvd å gjenopprette til fabrikksinnstillinger?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Meep skrev (27 minutter siden):

Tenker uansett når tven er så gammel at det er greit å innstille seg på at du snart må kjøpe ny. Det er realistisk å tenke at problematikken kommer av eldre TV.

 

Men ut i fra klippet å tolke kan det se ut som om den rett og slett nedjusterer styrke eller lignende. Kan det tenkes at den har noe form for ecomodus for å spare strøm? - Har du prøvd å gjenopprette til fabrikksinnstillinger?

Takk for svar. Som jeg skrev synger tven på siste verset.
Jeg har lurt på om problemet kan ha noe med kontrast å gjøre. At tven finner at det blir for stor kontrast mellom helt svart bilde og hvit tekst. Har ikke funnet noe innstillinger for dette. Skal prøve fabrikk reset.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (På 15.4.2024 den 1:02 PM):

Har du et menyvalg som heter dynamisk kontrast? Visst så prøv å skru den av.

Tusen takk. Jeg fant to slike meny-valg, slo av begge - og problemet ser ut til å være løst!

Vil gjerne gi deg maks uttelling for dette. Bør jeg da helst klikke på hjerte eller på lyspære?

Endret av SAJensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...