Gå til innhold

Gremmes over Boligprisene? Løsningen er svært enkel.


Anbefalte innlegg

Jeg så på Dagsrevyen og stusser nok en gang over at de bare gjentar det politisk trygge mantraet ''bygg mer boliger'' som om det er en ny tanke, eller en enkel sak.
Like før de sa ''bygg mer boliger'', sa en ekspert at en hovedårsak er befolkningsvekst, altså INNVANDRING.
Spesielt da flyktning-innvandring, da de blir garantert bolig av staten/kommunen, som betyr at de overbyr private i det uendelige, oftest på leiemarkedet, som gjør utleie lukrativt, og dytter opp boligpriser.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202404/NNFA19041224/avspiller 12:30
Det er altså noe vi aktivt GJØR som vi må slutte med, det er langt enklere enn å begynne å gjøre noe veldig veldig dyrt og resurskrevende som å bygge mer og mer boliger. Det vil også spare enormt mye penger og samfunns-resurser å ikke ta i mot så mange folk.

Det må bygges mange tusen boliger årlig bare for å erstatte gamle boliger, det er ikke bare bare å bygge det som trengs for den vanvittige innvandringen.
Hvorfor snakker vi ikke om de realistiske løsningene?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig tenker jeg de eneste realistiske løsningene nå er å redusere formueskatten og heller øke skatten drastisk på boliger i pressområder, men kun dersom en person bor på mer enn et visst antall kvadratmeter. Det vil gjøre så færre velger å bo stort og man kan dermed gjøre boligene om til flere mindre boliger

Også tenker jeg det er helt umulig å gjøre alle steder like attraktive som Oslo ved å spytte inn en haug av penger. Man kan heller se på løsninger for å gjøre det mindre populært å bo i de store byene, eksempelvis fjerne biltrafikken for alt annet enn næringsdrivende og rullestolbrukere 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...