Gå til innhold

Nordmenn og (manglende) folkeskikk. Hjertesukk fra en "lystig" middelandrende gubbe


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske musikkinteressert.   De musikktingene jeg deltar i ser ut til å tiltrekke særlig lærere.  Så da lurer jeg litt på.....

Hvorfor er jeg den ENESTE som gidder å reise meg opp, se folk i øynene og ta de i handa og presentere meg når nye folk kommer til?

Jeg ble spesielt forferdet her for noen dager siden.  Det kom en ny person inn i gruppen og ingen så den nye personen i øynene en gang.   Dette inkluderer lærere fra 30 - 70 år.   Disse folka er da altså medansvarlige for å oppdra unger og de har altså ikke nok respekt for andre nye mennesker til å se dem i øynene og si hei en gang.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Å takk og pris at han der lystige gubben tok imot den nye personen! Da slipper jeg..." tenkte de alle sammen da.

Neida, jeg kan ikke vite dette. Men tenkte å spørre deg om du kunne gi oss mer detaljer slik at vi kan evaluere og forstå situasjonen bedre.

Var det 'stille tid' der dere hørte på musikk når denne personen kom inn?

Hvor mange var der? Tror du alle merket at det kom en ny person? Isåfall er det jo vanlig å måtte se minst en gang i øynene.

Hvor oppslukt av stemningen eller musikken er folk der? Kanskje de ikke visste at det kom en ny person??

Hvordan er atmosfæren sånn generelt? Og vet du om det er noen tabuer med å lage unødig lyd eller å snakke? Hvor mye snakker folk der? Kan de være sjenerte? Var det en kvinne som kom inn i ett mannsdominert rom?

Hadde den 'nye' personen på seg rare klær i forhold til miljøet, slik at det kanskje så ut som en person som hadde gått seg vill?

Hvor lenge har du vært der? Kanskje du ikke har vært der lenge nok til å vite at det er en gjenganger som alle vet om, men som hadde vært borte en stund, men lenge nok til at du ikke hadde treft denne personen før nå?

Jeg kunne jo skrive 100 spørsmål til, fordi jeg er så nysgjerrig og vil vite om ting.

Lenke til kommentar

"Å takk og pris at han der lystige gubben tok imot den nye personen! Da slipper jeg..." tenkte de alle sammen da.

Reise seg, presenetere seg.   Det burde være ryggmargsrefleks.

 

Neida, jeg kan ikke vite dette. Men tenkte å spørre deg om du kunne gi oss mer detaljer slik at vi kan evaluere og forstå situasjonen bedre.

Var det 'stille tid' der dere hørte på musikk når denne personen kom inn?

Nei.

 

Hvor mange var der? Tror du alle merket at det kom en ny person? Isåfall er det jo vanlig å måtte se minst en gang i øynene.

vi var vel 8 personer før vedkommende kom

 

Hvor oppslukt av stemningen eller musikken er folk der? Kanskje de ikke visste at det kom en ny person??

Musikk greiene hadde ikke startet enda.  Vedkommende kom forsåvidt sist.

 

Hvordan er atmosfæren sånn generelt? Og vet du om det er noen tabuer med å lage unødig lyd eller å snakke? Hvor mye snakker folk der? Kan de være sjenerte? Var det en kvinne som kom inn i ett mannsdominert rom?

Bare mannfolk, og en mann kom inn.   Sånn by the way så bruker det vanligvis å være med ei dame.  Hun er konsekvent med å hilse på folk og se dem i øynene.  I det hele tatt oppfører hun seg slik jeg mener man med største selvfølgelighet bør oppføre seg.

 

Hadde den 'nye' personen på seg rare klær i forhold til miljøet, slik at det kanskje så ut som en person som hadde gått seg vill?

En normalt velkledd og velstelt mann i slutten av 50 årene.

 

Hvor lenge har du vært der? Kanskje du ikke har vært der lenge nok til å vite at det er en gjenganger som alle vet om, men som hadde vært borte en stund, men lenge nok til at du ikke hadde treft denne personen før nå?

Vedkommende presiserte at han hadde funnet ut om aktiviteten på nettet og at dette var første gang han hadde vært med.  Jeg spurte om han kjente noen fra før og det gjorde han ikke.

 

Jeg kunne jo skrive 100 spørsmål til, fordi jeg er så nysgjerrig og vil vite om ting.

Nyskjerrighet gir glede og mening i livet.

Endret av Investigator224
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...