Gå til innhold

Tips til pulsbelte (joggeturer) (Løst)


Anbefalte innlegg

Yo..
Har for tiden en 2 år ellerno gammel Polar H10.. Dessverre fra tid til annen under joggeturer mister den 100% kontakt noe som gjør at treningsøktene (på loggen) ser deprimerende ut haha.
Etter dialog med Polar mener de at beltet bør byttes da det slites ned etter et års tid.. meeeen
Tenkte føre jeg gjør det og opplever det samme så kan jeg høre med folket hva som anbefales.
Jeg er ikke fan av pulsklokker (hånda/armen er ikke fan av det under trening)

Krav:
Kan brukes under joggeturer og enten tar opptak på beltet selv eller mot iPhone (optimalt på beltet)
Jeg bruker Spotify aktivt med BT så vet ikke om det er der H10 kræsjer..

Morsomt å ha:
Løpesensor
GPS for å se hvor man har jogget hen

(Og veldig offtopic men heck, hvis noen har tips til øreklokker med litt mere "futt" enn JBL Tune 520BT rop ut (må kunne tåle litt fuktighet haha)

 

Endret av Woltox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville satset på en god Garmin-klokke til pulsmåling for å gjøre det enklest mulig.

Disse får du i mange forskjellige varianter alt etter hva du trenger.

Vivoactive 5 f.eks er rimelig og bra.

Selv bruker jeg første generasjon Venu, og den fungerer utmerket til puls.

Lenke til kommentar
Woltox skrev (På 11.4.2024 den 10:00 PM):

Jeg er ikke fan av pulsklokker (hånda/armen er ikke fan av det under trening)

Har du prøvd med pulsklokke? De har blitt bedre med årene, og for en løpetur i jevnt tempo, eller andre aktiviteter uten raske variasjoner i puls, virker de helt fint. Hvis du trener intervall er de litt for trege til å få meg seg endringene, så da er et pulsbelte bedre. Jeg ville gått for en pulsklokke av grei kvalitet, og kjøpt et pulsbelte tilpasset klokken for bruk når behovet ikke er tilstrekkelig dekket med bare klokken.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev så er ikke pulsklokke noe for meg, føler hånda hovner opp til tider under trening noe som gjør at man får ubehagelig følelse i hånda.. bruker det 24/7 utenom men da litt løst (altså ikke helt stabile målinger)

gikk for Garmin HRM-Pro Plus Pulsmåler så får se hvordan den er.

Lenke til kommentar
  • Woltox endret tittelen til Tips til pulsbelte (joggeturer) (Løst)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...