Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorlampe lyser etter at bilen har vært på verksted.


Anbefalte innlegg

Ble påkjørt for en stund siden. Bilen har stått på verksted i flere uker og forstillingen er blitt byttet. Etter at jeg fikk tilbake bilen lyser både motorlampe og varselampe for at blinklys i speil er defekt. Ingen av disse lampene lyste før jeg ble påkjørt. Hva kan jeg kreve av verkstedet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Simoa said:

Hva kan jeg kreve av verkstedet ?

Ingenting med mindre du kan vise årsakssammenheng mellom noe de har gjort på verkstedsbesøket, og problemene du har.  I ditt tilfelle så har jo du en annen hendelse som er mye mer sannsynlig årsak for problemene: bilen er nylig kollisjonsskadet.

Er en grunn til at man holder seg unna kollisjonsskadede biler. Man vet aldri hvilke latente ukurrante problemer som ligger der og vil dukke opp når man minst forventer det.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Simoa said:

Ok,men jeg mener at det er jo en sannsynlighet at både motorlampe og defekt blinklys i speil er forårsaket av påkjørselen ? Ingen av disse varsellampene lyste før jeg ble påkjørt.

I trafikkuhell så er det forsikringsselskapene som tar seg av oppretting og erstatning. Da følger du det opp forsikringsselskapet og ber om at skaden blir ferdig utbedret.

Verkstedet kan du ikke kreve noe av, de har bare gjort et jobb på vegne av forsikringselskapet som dekket skaden. Det er de involverte forsikringsselskapene du har et krav mot.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Simoa skrev (26 minutter siden):

Ingen av disse lampene lyste før jeg ble påkjørt

Derfor vil forsikringsselskapet ditt ta en vurdering av skadene (og kostnadene) før de kontakter verkstedet som skal gjøre jobben sånn at det ikke kan komme på flere problemer som ikke har noe å gjøre med skaden. 
Da bør de også ha fått med seg de problemene!
Kontakt forsikringsselskapet og klag! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...