Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 20 som ble sammen med en jente på 17 for ca 4,5 mnd siden. 2 mnd inn i Forholdet fant jeg ut at hun hadde holdt på med en annen gutt samtidig som jeg og henne ble kjent. Er det bare meg som reagerer på dette eller er det faktisk normalt å holde på med flere før man blir Kjærester? Jeg følte meg hvertfall skikkelig dolket i ryggen når jeg fant det ut. Hun ville ikke at jeg skulle finne det ut selvfølgelig, så hun har holdt dette skjult for meg(Jeg fant det ut ved en ren tilfeldighet). Jeg snakket med henne om dette og hun var veldig lei seg og virket som hun angret veldig på det(såklart). I senere tid har jeg spurt henne om hvordan hun hadde følt det om vi hadde snudd kortene andre veien, altså at jeg var den som holdt på med en annen mens vi også holdt på. Her har hun kommet med flere forskjellige svar opp igjennom. 1. Er ikke så farlig, dere hadde en greie bare. 2. Jeg hadde ikke likt det. 3.Jeg hadde ikke tenkt noe over det siden vi ikke var sammen.

Jeg tilga henne for dette siden vi ikke var sammen når dette skjedde, så da tenkte jeg der og da at det ikke var noen Big deal. Men allikevel har jeg slitt en del psykisk etter dette, jeg er dessverre en slik person som fort overtenker ting. Burde jeg gjort noe annerledes her? 

Hun har hatt en del tidligere forhold, og slik hun beskriver dem så er dette bare dårlige forhold og det lengste varte i 1-2 mnd. Jeg er det beste som har hendt henne sier hun og hun kan bare ikke skjønne hvordan hun fant en så bra gutt som meg. Jeg har (Dessverre) blitt veldig glad i henne, så jeg sliter med å gå fra henne. Hun har løyet en del om ting og tang som også gjør at jeg ikke føler dette er helt riktig. 

Noe inni meg sier at jeg bare bør gå fra henne av redsel for å kunne bli såret, men jeg har også noe i meg som fortsatt vil være med henne.

Hun har snakket en del om hennes tidligere forhold, i ganske stor grad. Når jeg har sagt til henne at jeg ikke liker at du snakker om slikt når du er sammen med meg så sier hun at hun forstår hva jeg mener. Men det kommer fortsatt opp i ny og ned. Jeg føler det skal være helt unødvendig av meg å måtte si ifra gang på gang at hun skal la vær å snakke om dette, hun burde skjønne det selv.

Andre ting jeg reagerer på er at hun fort kan bli sur for den minste ting, som er helt tullete å bli sur for. Dette har også ført til at jeg ikke helt alltid sier ifra når det er noe jeg reagerer på, siden hun lett kan bli sur for ditt og datt, og jeg orker bare ikke det.

 

 

Setter stor pris på tips om hva jeg bør gjøre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ffd1f...4c7
User20297446622 skrev (2 timer siden):

Noe inni meg sier at jeg bare bør gå fra henne av redsel for å kunne bli såret,
men jeg har også noe i meg som fortsatt vil være med henne

Hvilket av desse to vil du si føles sterkest for deg?
Husk også på at når du er så ung, så har du viktigere ting å fokusere på
enn unødvendig sirkus med potensiell toxic kjærester.
Og jeg snakker faktisk av egen erfaring også

Lykke til

Anonymous poster hash: ffd1f...4c7

Lenke til kommentar
User20297446622 skrev (12 timer siden):

Setter stor pris på tips om hva jeg bør gjøre.

Du bør gi litt mer faen i småting og nyte regelmessig sex så lenge det varer. Ta vare på de små lykkelige øyeblikkene i nuet. Det er forsvinnende liten sjanse at dette er et forhold som varer utover hennes russetid. 

Lenke til kommentar

Av erfaring kan jeg si at forholdet deres ikke kommer til å vare. Mange røde flagg her... Hun respekterer ikke følelsene dine når hun gjentatte ganger snakker om fortiden sin, og samtidig vet at du ikke liker å høre om det. Som Skandinav sier kan du nye regelmessig sex og og gi litt faan. Bare pass på å ikke gjøre henne gravid. Ulempen med å fortsette forholdet og ha sex, er at du risikerer å bli mer og mer glad i henne og dermed blir det vanskeligere å avslutte det. Klarer du å se for deg et liv med henne? At hun blir moren til dine barn osv? For at du skal ha plass til en jente som er glad i deg og respekterer deg, kan du ikke være opptatt med noen som ikke respekterer deg. Det er ikke et sunt forhold når du føler som du sier her at du gjør.

Lenke til kommentar
17 hours ago, User20297446622 said:

Dette har også ført til at jeg ikke helt alltid sier ifra når det er noe jeg reagerer på, siden hun lett kan bli sur for ditt og datt, og jeg orker bare ikke det.

Her er det kanskje muligheter for at dere begge kan bli 'bedre personer'. Altså mer fredfylte samtaler vil sikkert dere begge ha. Jeg vet ingenting om dynamikken mellom dere. Men hvis jeg antar at toneleiet ditt kan bli krast hvis det er noe du ikke liker, så kan jeg også skjønne at hun blir 'trigga' av det og går over i "fight or flight" modus. Altså en reaksjon på at man føler seg i en situasjon der man enten må kjempe, eller stikke av.

At hun ikke drikker alkohol nå er ett stort pluss i min bok. Da har hun innsikt i at det ikke er så bra med slik selvdestruerende adferd. Men hvis hun har 'festet' mye før med alkohol, så er det også en mulighet for at hun vil vise seg fra sin beste side til deg nå, og kanskje kan bli dratt tilbake i andre vaner senere. Men hun er 17, som betyr at 'gamle vaner' egentlig ikke har mulighet til å få fotfeste ennå.

Jeg ville tenkt på hvillket toneleie du har når du vil påpeke noe du ikke liker. Absolutt snakke med henne om noe du ikke liker. Men pass på i hvilken form og situasjon du gjør det i. Hvis du sier rett etter at hun har gjort noe "MÅ DU GJØRE SLIK HVER GANG!?" eller "JEG BLIR SÅ LEI AV AT..." så sier det seg selv at ubehagelige konfrontasjoner og krangler vil oppstå. Nå vet jo ikke jeg hvordan du tar opp ting da...

Inviter henne til en avslappende plass uten forstyrrelser. Vær nysgjerrig, snakk rolig og vennlig. Hvis dette med å være rolig overfor henne er utfordrende, så kan du prøve å forestille deg at det er en politikvinne du skal snakke med.

Du kan si (rolig) "Jeg har merket i det siste at du gjør _____. Jeg blir ukomfortabel når du gjør det, og det kan vekke noen sterke følelser i meg. Det kan hende at det bare er jeg som overreagerer på dette eller tenker for mye. Men jeg lurer på, hva er det som gjør at du gjør _____?" Og fortsett å vær nysgjerrig når du får svar.

Å åpne seg opp for hverandre på en slik måte kan gjøre underverker for forhold. Da kan man virkelig bli sveiset sammen. Istedet for å krangle, eller bare 'la den andre holde på'.

Du sier at hun har en tendens til å snakke om tidligere forhold. Jeg skjønner nok at det kan bli ubehagelig for deg å høre om. Men hvis dere vil bli ett par som snakker vennlig og rolig med hverandre om alt, så kan det hende at det er en slags prosess som hun gjerne vil gå igjennom sammen med deg. Uten at jeg har noen fasit på hva som er best for dere.

Hvis rolige og fredfylte samtaler er noe hun ikke vil engasjere seg i, eller har 'tid til', så er situasjonen litt verre. Men er hun positiv til en mye mer vennlig, rolig, og åpen deg, så kan det være meget bra for fremtiden deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...