Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Langdistanse pga. førstegangstjeneste


Gjest a1dc7...6a5

Anbefalte innlegg

Gjest a1dc7...6a5

Kjæresten min reiste til Madla i Stavanger for å være i marinen i ett år. Vi har vært sammen i seks måneder, og har kjent hverandre i snart ett år. Det hele startet med at vi ble kjent gjennom en felles kompis av meg og jeg ble en del av gjengen deres. Etterhvert begynte vi begge og kjenne på følelser og han ba meg med på date. Siden det har vi vært sammen og vi har det helt fantastisk sammen. Vi bor til vanlig langt sør i landet så det er 4-5 timer til Stavanger med tog fra der vi kommer fra, så det er ikke noe problem å ta et tog en gang i måneden for å se hverandre. Problemet er at selv om jeg så han i går kveld er allerede savnet så vanvittig stort. Tårekanalene står i beredskap hele tiden, og det eneste jeg klarer å tenke på er frykten for at han skal glemme meg, eller miste følelsene under oppholdet. Jeg synes også det er vanvittig skummelt å ikke vite når jeg får se han neste gang. Har lest mange steder at de som er i førstegangstjenesten i marinen får turnusordning, f.eks. seks uker på, tre uker av. Vet noen av dere om dette stemmer? Søker ellers etter litt tips for hvordan jeg kan få tiden til å gå og ikke tenke på han hvert sekund av dagen. 

Anonymous poster hash: a1dc7...6a5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok smart å møtes fysisk når man får mulighet for å holde forholdet gående. Telefonkontakt kan godt fungere mellom turene du tar, men prøv å få til nok møter. Var selv på Madla og fikk i alle fall 1 gang jeg kunne stikke av en ukes tid i løpet av de 6-8 ukene rekrutten der varte. Når jeg flyttet ut i tjeneste etter Madla så var det rett i turnus med fri en uke av gangen, men det skal sies at det var på fast installasjon. Jeg fikk søke meg til der det var mulig, og jeg valgte hjemplassen min som jeg også fikk.

En kar på rommet mitt ble helt knust da dama slo opp med han fordi dem ikke kunne være fysisk sammen. Fant han i gangen ved telefonkiosken rett mens det skjedde, og han var virkelig ødelagt der og da.

Når han fikk summet seg etter hvert sa han bare at avstandsforhold funker ikke, så ta vare på forholdet og bruk de mulighetene du får.

Egentlig er vel han også litt bekymret siden du ikke akkurat har mangel på tilgang på jevnaldrende mannfolk under tjenesten. Det er enkelte jenter som utnytter slikt rått, så ikke se bort i fra at mange vil prøve seg. Nå blir man jo kjørt ganske hardt på Madla med ting å gjøre, så de fleste har bare lyst til å slappe av i fritiden om man ikke er spesielt trent eller aktiv fra før. Har også hørt rykter om at det tilsettes ting i maten for å dempe sexlyst, men ta det med et trillebårlass med salt.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (10 minutter siden):

Det er nok smart å møtes fysisk når man får mulighet for å holde forholdet gående. Telefonkontakt kan godt fungere mellom turene du tar, men prøv å få til nok møter. Var selv på Madla og fikk i alle fall 1 gang jeg kunne stikke av en ukes tid i løpet av de 6-8 ukene rekrutten der varte. Når jeg flyttet ut i tjeneste etter Madla så var det rett i turnus med fri en uke av gangen, men det skal sies at det var på fast installasjon. Jeg fikk søke meg til der det var mulig, og jeg valgte hjemplassen min som jeg også fikk.

En kar på rommet mitt ble helt knust da dama slo opp med han fordi dem ikke kunne være fysisk sammen. Fant han i gangen ved telefonkiosken rett mens det skjedde, og han var virkelig ødelagt der og da.

Når han fikk summet seg etter hvert sa han bare at avstandsforhold funker ikke, så ta vare på forholdet og bruk de mulighetene du får.

Egentlig er vel han også litt bekymret siden du ikke akkurat har mangel på tilgang på jevnaldrende mannfolk under tjenesten. Det er enkelte jenter som utnytter slikt rått, så ikke se bort i fra at mange vil prøve seg. Nå blir man jo kjørt ganske hardt på Madla med ting å gjøre, så de fleste har bare lyst til å slappe av i fritiden om man ikke er spesielt trent eller aktiv fra før. Har også hørt rykter om det tilsettes ting i maten for å dempe sexlyst, men ta det med et trillebårlass med salt.

Hvor lenge er det siden du var på Madla? Og hvor lenge varte en rotasjon? Hvor langt inn i rekrutten var du da du fikk en ukes perm? Ble mange spørsmål men er nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar

Er såpass lenge siden at jeg ikke husker detaljene derfra nå. Måtte slå opp tiden man er på Madla i forbindelse med rekruttskolen.

Hva tenker du på med rotasjon ?

Det var en sammenhengende tjeneste med en uke fri hvor vi fikk reise hvis vi ville. De ulike troppene var godt koordinert i forhold til hvilken som gjorde hva så det ble en del venting på alt mulig som bruk av kantine og andre begrensede ressurser. Kan godt være de brukte friperioden troppen min hadde til å passe inn i logistikken deres, men det er ikke noe jeg vet noe om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (2 minutter siden):

Er såpass lenge siden at jeg ikke husker detaljene derfra nå. Måtte slå opp tiden man er på Madla i forbindelse med rekruttskolen.

Hva tenker du på med rotasjon ?

Det var en sammenhengende tjeneste med en uke fri hvor vi fikk reise hvis vi ville. De ulike troppene var godt koordinert i forhold til hvilken som gjorde hva så det ble en del venting på alt mulig som bruk av kantine og andre begrensede ressurser. Kan godt være de brukte friperioden troppen min hadde til å passe inn i logistikken deres, men det er ikke noe jeg vet noe om.

Med rotasjon mener jeg hvor lenge du var ute i tjeneste før du hadde en ukes fri. :)

Lenke til kommentar
vidor skrev (2 minutter siden):

Da må jeg tippe det var ca midtveis

Jeg formulerte meg nok litt dårlig der :) Mente når du var ferdig med rekrutten og ble tatt ut i tjeneste, hvor lenge var du ute, var det for eksempel 2 uker på, 1 uke av? Hvis du husker :) 

Lenke til kommentar
etjanonymous skrev (2 minutter siden):

Jeg formulerte meg nok litt dårlig der :) Mente når du var ferdig med rekrutten og ble tatt ut i tjeneste, hvor lenge var du ute, var det for eksempel 2 uker på, 1 uke av? Hvis du husker :) 

Er ikke alle i sjøforsvaret som har slik rotasjon.
Det er stort sett bare dem som havner på båt som har rotasjon.
Det er veldig mange tjenester som ikke er på båt.
Første perm er vel etter 6 eller 8 uker når rekrutten er ferdig. (husker ikke hvor lenge den var)

Så du kan være heldig og han har en 2-2 rotasjon. eller uheldig og han har tjeneste på base uten rotasjon men bare vanlig helgeperm og 21dager til rådighet for å distribuere resten av året.
Sjøforsvaret er et forsvar med utrolig mange funksjoner, og ikke alle er på båt.
Er mange funkjsoner hvor du aldri setter din fot på en båt.
Masse støttefunksjoner som vakt, kokk, sjåfør, velferdsassistent, prestassistent, mange kontorjobber, etterretning, sentralbord, mekanikere.
Så kommer alt som har med båt og gjøre på toppen.

Her kommer ikke fasiten før han har overlevd rekrutten.

Min tid i sjøforsvaret var jeg på land.
Under halvparten av dem som var på min base (nå nedlagt) hadde rotasjon.
Men måtte klare seg med 21 dager perm i løpet av månedene etter rekrutten.

Hvordan forholdet kommer til å ende opp vil bare fremtiden vise.
Enten klarer dere det eller ikke.
Er bare å krysse fingrene og håpe at dere er sterke nok :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...