Gå til innhold

Bytte vifter på aio


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg holder på å planlegge første pc-bygg, og er derfor ganske nybegynner😅jeg har kjøpt meg lian li inf vifter, og liker godt rgb’en på disse. Kan jeg sette disse viftene inn i aio som f.eks arctic liquid cooler, og fortsatt kunne koble opp rgb’en til hub’en som følger med lian li viftene, eller må jeg kjøpe lian li aio med samme viftene for at dette skal funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvsagt bruke  hvilke vifter du vil på kjøleren.  Og Arctic er kjent for gode vifter, antagelig bedre ennn Lian Li. Om du kan kontrollere dem via en  Lian Li hub kommer an på om huben benytter proprietære eller "normale" kontakter.

Enkelte produsenter bruker sine egne spesielle kontakter for å tvinge deg til å bruke kun deres vifter/kjølere/hubs og software for å få alt til  å passe sammen (eller så må man kjøpe overganger). F.eks Corsair og ThermalTake lager sine egne "miljø" på den måten, og så vidt jeg vet er Lin Li's 3-pack med vifter også proprietære, mens de ikke er det hvis du kjøper en og en vifte (!). Så hvis det er 3-pack du trenger til kjøleren, er det en praktisk fordel med Lian Li sine vifter.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

takk for svar! 😊
 

Jeg har kjøpt meg en 3-pakning med lian li sl-inf vifter. Men ønsker luftinntak i bunn, og vurderer derfor å kjøpe 2 til av samme, men som er reversed slik at det ser penere ut. Men da kan jeg altså ta i bruk de 2 andre viftene som fulgte med 3-pakken, og skru disse på en annen aio som arctic sine? Hvis jeg har skjønt det riktig😅

Lenke til kommentar

Det viktigste med vifter som skal brukes på radiator er at de har høyt statisk trykk. Det statiske trykket på viftene du har kjøpt er lavt. Du må regne med å kjøre de på høy hastighet, eller i hvert fall høyere hastighet enn med vifter som er beregnet til det. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Margretheddd skrev (1 time siden):

takk for svar! 😊
 

Jeg har kjøpt meg en 3-pakning med lian li sl-inf vifter. Men ønsker luftinntak i bunn, og vurderer derfor å kjøpe 2 til av samme, men som er reversed slik at det ser penere ut. Men da kan jeg altså ta i bruk de 2 andre viftene som fulgte med 3-pakken, og skru disse på en annen aio som arctic sine? Hvis jeg har skjønt det riktig😅

Nå datt jeg litt av lasset her...trodde du skulle erstatte viftene på AIO ? Som RRhoads sier og jeg antydet, er ikke Lian Li sine vifter gode nok til det bruket. Viftene som følger med en AIO er ment til AIO-bruk, og viftene på en AIO bør alle være av samme type.

Hvis du vil ha inntrekks-vifter i bunnen og vil ha lys-effekt inni kabinettet, må viftene kunnne snus i rammen, ellers trekker de luft UT.  Jeg aner ikke om dette er mulig på Lian Li sine Unifan SL-INF.

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...