Gå til innhold

Hjelp meg å avgjøre hvem som har rett


Gjest 5eb35...993

Diskusjon med far- jobbintervju- spørsmål om familie  

16 stemmer

  1. 1. Har du fått på kanten, eller ulovlige spørsmål om familie på jobbintervju?

    • Jeg er kvinne, og har IKKE OPPLEVD å få spørsmål om familie på jobbintervju
      1
    • Jeg er kvinne, og jeg HAR OPPLEVD å få spørsmål om familie på jobbintervju
      1
    • Jeg er mann, og har IKKE OPPLEVD å få spørsmål om familie på jobbintervju
      9
    • Jeg er mann, og jeg HAR OPPLEVD å få spørsmål om familie på jobbintervju
      5


Anbefalte innlegg

Gjest 5eb35...993

Far og jeg har en pågående diskusjon om hvor normalt det er å spørre kvinner og menn om familiespørsmål under et jobbintervju.

Spørsmål kan være som: 
Har du planer om å få barn i nærmeste fremtid?

Kan familien din flytte sammen med deg dersom du må flytte for å komme uti jobb?

Har du noen til å passe barna dine mens du er på jobb?

Hva gjør du om du er på jobb og barnet ringer deg og sier de savner deg og vil ha deg hjem?

Planlegger du å ta med barnet på jobb hvis det er sykt?

Hvordan sjonglerer du familie og jobb dersom du jobber hjemmefra?
 

Legg gjerne til dersom referansene dine har blitt spurt om familierelaterte spørsmål vedrørende deg. 

Dersom du har opplevd slike spørsmål, gjerne utdyp om detalejene i kommentarfeltet, og legg til om du er mann eller kvinne. 

Anonymous poster hash: 5eb35...993

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest a6d8c...c18

Dette er nok spørsmål som kommer fra arbeidsgivere med små firmaer og lite ansatte.

Det er mye viktigere for små firmaer å vite hvor man har de ansatte.. Kontra et selskap med 40+ ansatte.

Har vært med på en del rekrutteringsprosesser, og spørsmål som du nevner over kommer utelukkende fra små selskap..typisk selskap som har mindre enn 10 ansatte. Eller bedrifter som oftest ikke har ansatte i lange perioder.

De større selskapene har som regel en tredjepart som ikke har annen jobb enn å finne den beste kvalifiserte kandidaten for jobben som skal gjøres. Uavhengig av privatliv.

men selvfølgelig..I bunn vet vi at alle ønsker å vite denne informasjonen.

Anonymous poster hash: a6d8c...c18

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...