Gå til innhold

Spørsmål om HDMI/DisplayPort-switcher og hvordan sende laptop-lyd/bilde trådløst til monitor (eg. trådløst HDMI)


Anbefalte innlegg

Hei,

noen spørsmål:

  1. Hvordan kan jeg gjøre et lyd/bilde-signal fra laptop tråløst og sende dette til en monitor? Jeg vet det finnes teknologier som AirPlay og ChromeCast, men det fungerer kanskje ikke optimalt fra en windows jobb-PC (lite rettigheter). Hva med trådløst HDMI som denne? Er det noe med erfaringer rundt dette?
  2. Jeg ønsker en hub (switch?) som jeg kan tilkoble min MacBook Pro med DisplayPort over USB-c (alt mode??). Deretter vil jeg tilkoble to monitorer til hubben, enten med HDMI eller DP. Hva kalles disse hubbene, og har dere forslag til type?
    Stemmer det at dette (to monitorer via én usb-c ut fra macbook) ikke vil fungere da MacOS ikke støtter MST? Må jeg da bruke én usb-c ledning mellom monitorene og MacBook, altså bruke to usb-c utganger fra macbook? Eller misforstår jeg noe nå?

 

Takk for hjelpen!

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MST virker å være en noe umoden teknologi, kanskje derfor Apple ikke støtter det?. 
Har en Dell laptop og to Dell skjermer. Brukte de først med en USB-C kabel fra laptop til skjerm, og DP-DP mellom skjermene. Var ganske ustabilt, ene skjermen kunne plutselig 'forsvinne' fra Windows. Bruker nå en USB-C kabel til hver skjerm, det er stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...