Gå til innhold

Dette er spillene som ankommer Game Pass i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I fare for å starte en ny krig her, men skulle ikke Gamepass være så mye bedre enn PS Plus?

Control Ultimate Edition var gratis til "odel og eie" på PS Plus i 2021 og har i tillegg vært tilgjengelig en god stund i PS Plus Extra. Spongebob er i samme situasjon siden 2022.

Da sitter man igjen med Paw Patrol, Warhammer, Lightyear Frontier og MLB. Sistnevnte er kun for spesielt interesserte (og eid av Sony), og de to første kommer definitivt snarlig til PS Plus, siden de øvrige spillene i seriene er tilgjengelig der. Lightyear Frontier er et spill etter min smak, men jeg tror ikke det er for alle akkurat. I alle fall ikke noe AAA-spill.

For all del, det er ikke et dårlig utvalg, men jeg sliter med å se hvordan dette er SÅ mye bedre enn PS Plus som alle skal ha det til.

Til sammenligning var dette forrige PS Plus-utvalg til "odel og eie" (starten av mars):

Sifu

Hello Neighbor 2

Destiny 2 Witch Queen

F1 23

Og dette var forrige runde med PS Plus Extra og Premium som kom i midten av februar:

Assassin's Creed Valhalla (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

LEGO Jurassic World (PS4, added on February 20th 2024)

LEGO Worlds (PS4, added on February 20th 2024)

Need for Speed Unbound (PS5, added on February 20th 2024)

Roguebook (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Rogue Lords (PS4, added on February 20th 2024)

Tales of Arise (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Tales of Zestiria (PS4, added on February 20th 2024)

The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition (PS5, added on February 20th 2024)

Jet Rider 2 (Originally released on PS1, on PS4 and PS5, added on February 20th 2024)

Resistance: Retribution (Originally released on PSP, on PS4 and PS5, added on February 20th 2024)

Tales of Symphonia Remastered (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Tales of Vesperia (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Så, kan noen belyse hvorfor Gamepass er SÅ mye bedre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

I fare for å starte en ny krig her, men skulle ikke Gamepass være så mye bedre enn PS Plus?

Control Ultimate Edition var gratis til "odel og eie" på PS Plus i 2021 og har i tillegg vært tilgjengelig en god stund i PS Plus Extra. Spongebob er i samme situasjon siden 2022.

Da sitter man igjen med Paw Patrol, Warhammer, Lightyear Frontier og MLB. Sistnevnte er kun for spesielt interesserte (og eid av Sony), og de to første kommer definitivt snarlig til PS Plus, siden de øvrige spillene i seriene er tilgjengelig der. Lightyear Frontier er et spill etter min smak, men jeg tror ikke det er for alle akkurat. I alle fall ikke noe AAA-spill.

For all del, det er ikke et dårlig utvalg, men jeg sliter med å se hvordan dette er SÅ mye bedre enn PS Plus som alle skal ha det til.

Til sammenligning var dette forrige PS Plus-utvalg til "odel og eie" (starten av mars):

Sifu

Hello Neighbor 2

Destiny 2 Witch Queen

F1 23

Og dette var forrige runde med PS Plus Extra og Premium som kom i midten av februar:

Assassin's Creed Valhalla (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

LEGO Jurassic World (PS4, added on February 20th 2024)

LEGO Worlds (PS4, added on February 20th 2024)

Need for Speed Unbound (PS5, added on February 20th 2024)

Roguebook (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Rogue Lords (PS4, added on February 20th 2024)

Tales of Arise (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Tales of Zestiria (PS4, added on February 20th 2024)

The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition (PS5, added on February 20th 2024)

Jet Rider 2 (Originally released on PS1, on PS4 and PS5, added on February 20th 2024)

Resistance: Retribution (Originally released on PSP, on PS4 and PS5, added on February 20th 2024)

Tales of Symphonia Remastered (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Tales of Vesperia (PS4, PS5, added on February 20th 2024)

Så, kan noen belyse hvorfor Gamepass er SÅ mye bedre?

Fordi porteføljen til Gamepass inneholder flere større spill og har et bedre utvalg . Er Bethesda på Sony greia ? Activision Blizzard ? Alle Battlefield spillene ? Etc etc etc med mer ,,,,,Tror ikke det .
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (15 timer siden):

Fordi porteføljen til Gamepass inneholder flere større spill og har et bedre utvalg . Er Bethesda på Sony greia ? Activision Blizzard ? Alle Battlefield spillene ? Etc etc etc med mer ,,,,,Tror ikke det .

Er Bloodborne på Gamepass? Er Death Stranding? Spider-Man? Demon's Souls? Final Fantasy? Ghost of Tsushima? GTA5? Horizon Zero Dawn? Infamous? Ratchet & Clank? Judgment? Killzone? Kingdom Hearts? Street Fighter? Guardians of the Galaxy? Little Big Planet? Returnal? Shadow of the Colossus? Star Ocean? Uncharted? Until Dawn? The Division? Shadow of the Tomb Raider? Assassin's Creed 3/4/Syndicate/Unity/Ezio/Chronicles? Dragon Quest? Detroit? Alien Isolation? Days Gone?

Mer enn nok av store spill på begge plattformer.

Og joda, mange Bethesda-spill på PS Plus også. Fallout 4, Fallout 76, Dishonored, Ghostwire Tokyo, Skyrim, Elder Scrolls Online, Evil Within 1+2 for å nevne de jeg kommer på som Bethesda-spill.

Blizzard-spillene er jo ikke på Gamepass engang, så hvordan er det et argument?

Men er Insomniac-spillene på Gamepass? Naughty Dog-spillene? Sucker Punch-spillene? Etc etc etc med mer ,,,, Tror ikke det.

Men om du er genuint nysgjerrig, og faktisk har lyst å lære deg hva som er på hvilken plattform, så kan du få komplett liste over begge tjenestene her:

https://www.playstation.com/en-no/ps-plus/games/

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games


Så jeg spør igjen: Hva er det som gjør Gamepass SÅ mye bedre enn PS Plus?

Endret av Gringorilla
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Fleskelars skrev (15 timer siden):

Fordi porteføljen til Gamepass inneholder flere større spill og har et bedre utvalg . Er Bethesda på Sony greia ? Activision Blizzard ? Alle Battlefield spillene ? Etc etc etc med mer ,,,,,Tror ikke det .

Er Bloodborne på Gamepass? Er Death Stranding? Spider-Man? Demon's Souls? Final Fantasy? Ghost of Tsushima? GTA5? Horizon Zero Dawn? Infamous? Ratchet & Clank? Judgment? Killzone? Kingdom Hearts? Street Fighter? Guardians of the Galaxy? Little Big Planet? Returnal? Shadow of the Colossus? Star Ocean? Uncharted? Until Dawn? The Division? Shadow of the Tomb Raider? Assassin's Creed 3/4/Syndicate/Unity/Ezio/Chronicles? Dragon Quest? Detroit? Alien Isolation? Days Gone?

Mer enn nok av store spill på begge plattformer.

Og joda, mange Bethesda-spill på PS Plus også. Fallout 4, Fallout 76, Dishonored, Ghostwire Tokyo, Skyrim, Elder Scrolls Online, Evil Within 1+2 for å nevne de jeg kommer på som Bethesda-spill.

Blizzard-spillene er jo ikke på Gamepass engang, så hvordan er det et argument?

Men er Insomniac-spillene på Gamepass? Naughty Dog-spillene? Sucker Punch-spillene? Etc etc etc med mer ,,,, Tror ikke det.

Men om du er genuint nysgjerrig, og faktisk har lyst å lære deg hva som er på hvilken plattform, så kan du få komplett liste over begge tjenestene her:

https://www.playstation.com/en-no/ps-plus/games/

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games


Så jeg spør igjen: Hva er det som gjør Gamepass SÅ mye bedre enn PS Plus?

Bedre utvalg og crossplay mellom PC og konsoll . Skal jeg skrive det en gang til ? Alle gode ting er 3 😁 .
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (9 minutter siden):

Bedre utvalg

Men det stemmer jo bare ikke. Gampepass har per i dag 492 spill tilgjengelig, mens PS Plus har 1058 spill, altså over dobbelt så mange.

Fleskelars skrev (11 minutter siden):

crossplay mellom PC og konsoll

Dette er greit. Men personlig trenger jeg bare å spille spillene mine på én maskin. ;)  Playstation jobber forøvrig med å få dette på plass, og i mellomtiden kan man streame spillene på både PC, mobil og nettbrett. Streamingen er forresten funnet å være merkbart bedre på Playstation enn Gamepass, som en sidenote: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-cloud-streaming-face-off-playstation-plus-cloud-versus-xcloud-beta
 

Fleskelars skrev (16 minutter siden):

Skal jeg skrive det en gang til ? Alle gode ting er 3

Du kan skrive det så mange ganger du vil. Det blir ikke mer sant av den grunn. Jeg kan gi deg det ene punktet over her, men det er aldeles ikke noe som gjør Gamepass SÅ mye bedre. Tvert imot vil jeg påstå at det første punktet, om mengde utvalg, veier betydelig tyngre (i alle fall for de aller fleste), men utvalget har kanskje ikke så mye å si lenger når det er PS Plus som vinner den?

Du må gjerne fyre løs med noen argumenter som IKKE er usannheter. Jeg lar meg gjerne overbevise.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (35 minutter siden):

Dette er greit. Men personlig trenger jeg bare å spille spillene mine på én maskin. ;)  Playstation jobber forøvrig med å få dette på plass, og i mellomtiden kan man streame spillene på både PC, mobil og nettbrett.

Er det en PS+-klient på vei til PC som lar deg spille spillene "natively"? Hadde vært dritfett hvis det, men kan ikke huske å ha hørt noe om dette. Streaming er ikke godt nok for meg - ønsker å spille lokalt på PCen.

Lenke til kommentar
Imitative skrev (2 timer siden):

Er det en PS+-klient på vei til PC som lar deg spille spillene "natively"?

På vei og på vei. De har uttalt at dette er noe de jobber med, men ikke annonsert noe definitivt. Men sånn rent praktisk vil det vel uansett egentlig ende opp i at de spillene som også er gitt ut på PC vil kunne spilles natively. Med andre ord vil minst halvparten av Plus-biblioteket dermed ikke kunne spilles natively.

Men leste du artikkelen jeg linket til om Sony sin streaming? Den er faktisk ikke så verst. Tidligere var det for dårlig IMO, men det har blitt betydelig bedre, og det er egentlig kun online-spill der reaksjonstid har alt å si at det fortsatt ikke er godt nok.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (På 7.3.2024 den 2:25 PM):

På vei og på vei. De har uttalt at dette er noe de jobber med, men ikke annonsert noe definitivt. Men sånn rent praktisk vil det vel uansett egentlig ende opp i at de spillene som også er gitt ut på PC vil kunne spilles natively. Med andre ord vil minst halvparten av Plus-biblioteket dermed ikke kunne spilles natively.

Og der har du svaret fra meg, om hvorfor JEG personlig synes GP er bedre en PS+: spillene kan spilles natively på PC (som er plattformen jeg foretrekker). Hadde PS+ tilbudt det samme, med day 1-release på samtlige PS-eksklusive spill hadde pipen nok hatt en annen låt.

Gringorilla skrev (På 7.3.2024 den 2:25 PM):

Men leste du artikkelen jeg linket til om Sony sin streaming? Den er faktisk ikke så verst. Tidligere var det for dårlig IMO, men det har blitt betydelig bedre, og det er egentlig kun online-spill der reaksjonstid har alt å si at det fortsatt ikke er godt nok.

Jeg så DF sin video om dette. Fungerer sikkert fint for noen, men jeg foretrekker fortsatt å spille det på min egen maskinvare, som jeg er ganske sikker på spiller det meste like bra (om ikke bedre) enn maskinvaren de bruker (uten inputlag og artifacts). 

Endret av Imitative
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Imitative skrev (18 timer siden):

hvorfor JEG personlig synes GP er bedre en PS+

Dette er noe helt annet enn det jeg prøver å adressere. Preferanser vil man alltid ha, og man vektlegger forskjellige ting.

Men det jeg prøver å ta tak i er nettopp den mentaliteten som mange her inne har med at Gamepass er overlegent best, og at det er idioti å prøve å påstå noe annet. Det stemmer rett og slett ikke.

Personlig er jeg ikke fan av noen av tjenestene. Jeg liker å kuratere mitt eget spillbibliotek.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

Personlig er jeg ikke fan av noen av tjenestene. Jeg liker å kuratere mitt eget spillbibliotek.

Så ikke bry deg om at andre sier at den ene tjenesten er bedre enn den andre, til syvende og sist er det din egen mening den eneste som betyr noe. Fortsett å kjøp spill og kos deg med dem. "Hald fram" som de skriver på nynorsk.

Endret av Imitative
Lenke til kommentar
Imitative skrev (56 minutter siden):

til syvende og sist er det din egen mening den eneste som betyr noe.

I et vakuum, ja. Men til syvende og sist vil andres valg påvirke meg. For å strekke det langt: Om den generelle narrativen om at Gamepass er så voldsomt mye bedre enn PS Plus får slå rot, så er det flere som hopper over til Xbox for å ta del i det. På sikt fører det til at Gamepass og lignende tjenester er den eneste måten man kan spille på. Man vil ikke lenger eie spillene sine, og konkurransen blir tynnere, hvorpå kvaliteten blir dårligere. Altså, om Gamepass faktisk HADDE vært så mye bedre, så hadde jeg ikke vært like pessimistisk, for det hadde tvunget Sony til å skjerpe seg (eller meg selv til å bytte) og det ligger i naturen til konkurranse. Men om noen "vinner" konkurransen uten å faktisk tilby et bedre produkt, så er ikke det bra. Det viser at "shady" taktikker fungerer, og vi vil få se flere "shady" taktikker fremover.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (46 minutter siden):

I et vakuum, ja. Men til syvende og sist vil andres valg påvirke meg. For å strekke det langt: Om den generelle narrativen om at Gamepass er så voldsomt mye bedre enn PS Plus får slå rot, så er det flere som hopper over til Xbox for å ta del i det. På sikt fører det til at Gamepass og lignende tjenester er den eneste måten man kan spille på. Man vil ikke lenger eie spillene sine, og konkurransen blir tynnere, hvorpå kvaliteten blir dårligere. Altså, om Gamepass faktisk HADDE vært så mye bedre, så hadde jeg ikke vært like pessimistisk, for det hadde tvunget Sony til å skjerpe seg (eller meg selv til å bytte) og det ligger i naturen til konkurranse. Men om noen "vinner" konkurransen uten å faktisk tilby et bedre produkt, så er ikke det bra. Det viser at "shady" taktikker fungerer, og vi vil få se flere "shady" taktikker fremover.

Vet ikke om jeg ville latt noen anekdoter på et kommentarfelt på gamer.no si særlig om ståa på Gamepass vs. PS+.

Tror nok vi uansett er på vei mot en gamingverden hvor spill tilbys kun enten via abonnementtjenester eller via DRM-baserte storefronter (Steam, PS Store etc.), hvor ingen av alternativene lar deg "eie" spillene. Ser ikke bortfra at dette er siste generasjon med konsoller med diskdrev. Om noen her inne på kommentarfeltet sier at GP er bedre har nok heller lite påvirkning på denne utviklingen - vi er nok på vei der uansett.

Ikke la det gå utover nattesøvnen - jeg tror vi fortsatt vil spille gode spill om 20 år. 

Endret av Imitative
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel nu ikke så nøye. Jeg synes nesten alle av disse store spilla på gamepass ikke er noe bra. Er min mening.

Holder meg til ps.plus selv. Hadde gamepass på pc. Men orka ikke mer. Btw Control har vel vært på gamepass før, eller tar jeg helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...