Gå til innhold

Jesus har tatt bort mine synder med Sitt blod!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
per777 skrev (1 time siden):

"Jeg, jeg er den som utsletter

dine lovbrudd for min skyld,

og dine synder minnes jeg ikke." (Jes. 43,25)

Men hvorfor trengtes Jesus blod for dette? Det gir ingen mening? 

Jeg vet jo allerede at det eneste du dessverre kan svare, er noe sånt som "Jeg aner ikke, men jeg tror på Jesus" - men det er fortsatt ulogisk og irrasjonelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jesus har tatt bort mine synder med Sitt blod!

Av per777

 

Dette er etter skriften noe ukorrekt i følge " Vitnesbyrdet om Sønnen"  ( i 1.Joh. 5.5- 9)

Hvem andre seirer over verden enn den som tror at Jesus er Guds Sønn? Han, Jesus Kristus, er den som kom gjennom vann og blod – ikke bare med vannet, men med vannet og blodet. Og Ånden selv er vitne, fordi Ånden er sannheten. For det er tre som vitner: Ånden, vannet og blodet, og disse tre samstemmer. Om vi godtar vitnesbyrd fra mennesker, er Guds vitnesbyrd sterkere. For dette er Guds vitnesbyrd: Han har vitnet om sin Sønn. 

I følge 1.Kor.15.22- 57 skjer ikke "seieren" før ved den siste basun. ( først da oppfylles det som står skrevet - v54) 

Vannet er en konsekvens fra Noahs dager, se Matt.24.37-39 - og er på en måte det samme som omtales i 1.Pet.3.20- 22 at vannet er dåpen i sin lignelse:

De hadde vært ulydige i Noahs dager, den gang Gud ventet tålmodig mens arken ble bygd. I den ble noen få mennesker, åtte i alt, frelst gjennom vann. Dette er et bilde på dåpen, som nå frelser også dere. Dåpen er ikke å vaske kroppen ren for skitt, men en bønn til Gud om en god samvittighet, i kraft av Jesu Kristi oppstandelse –  han som fór opp til himmelen og nå sitter ved Guds høyre hånd, etter at engler, myndigheter og makter er underlagt ham.

Dette ser man ikke som oppfylte profetier, etter som ingen myndigheter eller makter har blitt underlagt Gud, det skjer ikke før ved endens tid, også kalt slutten. (Se 1.Kor. 15. 22-28/ v26 siste fiende som blir tilintetgjort er døden) Derfor står dine synder fortsatt ved lag som ved alle oss andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...