Gå til innhold

Slipper den første Elden Ring: Shadow of the Erdree-traileren denne uka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte ny runde i jula på på pc for å ha karakter klar til DLC (hadde fullført på ps5 fra før), og er vel for mye å håpe på at de kan legge til støtte for ultra widescreen 32:9, dlss, uncapped frame osv... Fantastisk spill, men Fromsoft har mye å gå på når det kommer til optimalisering!

Jo, jeg kan laste ned en modder for det her, men da ryker online delen som jo er ganske vesentlig..

Lenke til kommentar

Er så KLAR! Alle stjerner sto jo på linje og la opp til en lansering i februar. Men virker ikke som dette kommer til å skje? "First" tilsier jo at det vil komme flere trailere. Og de siste ryktene sier at traileren vil bekrefte 21. Juni som lanseringsdato.

Miyazaki skal få bruke så lang tid han bare vil. Blir uansett deilig om dagens trailer gir oss en dato, så slipper man å gå rundt og håpe på at det slippes når som helst. Skaffet Elden Ring til PlayStation 5 i Januar og spilte igjennom med Dark Moon Greatsword build så jeg har en karakter klar på konsoll. Har bare spilt på PC, men pappaperm og PC-spilling går ikke helt hånd-i-hånd, så måtte få klar en karakter på PlayStation 5 i tillegg. Men med 21. Juni så er pappaperm fort over, så da kan man nok sette seg ned i PC-stolen og kose meg med DLC på PC istedenfor, som er min foretrukne måte å spille på.

Dette er jo drøy lang utviklingstid for en DLC som trolig var i utvikling før Elden Ring ble sluppet. From Software har aldri vært i nærheten av å bruke så lang tid på en DLC før. Har vi en lignende situasjon som med Tears of the Kingdom? At det som i utgangspunktet skulle være en DLC har endt opp med å bli nærmest et helt nytt spill? Tears of the Kingdom skulle jo egentlig være Story DLC nr.2 til Breath of the Wild, men Nintendo endte opp med å lage så mye innhold at det heller ble til et helt nytt spill i form av Tears of the Kingdom.

Tatt i betraktning at spillet bruker nøyaktig samme motor, og nok gjenbruker veldig mange assets fra Elden Ring så er det jo temmelig drøyt med nesten 2,5 år på å utvikle en DLC. Håper From Software har vett nok til å ta seg greit betalt for dette, jeg betaler gladelig!

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Anfieldtheplacetobe said:

Begynte ny runde i jula på på pc for å ha karakter klar til DLC (hadde fullført på ps5 fra før), og er vel for mye å håpe på at de kan legge til støtte for ultra widescreen 32:9, dlss, uncapped frame osv... Fantastisk spill, men Fromsoft har mye å gå på når det kommer til optimalisering!

Jo, jeg kan laste ned en modder for det her, men da ryker online delen som jo er ganske vesentlig..

 

Ryker online delen? Er jo nå 2 år siden jeg spilte det på PC første gang, men er temmelig sikker på at jeg spilte med 21:9 modifisering, og unlocked frame rate, men jeg var fremdeles "online" og kunne se alt av notes fra andre spillere i min gjennomspilling. Mulig det var naivt av meg, men ble ikke bannet. Spilte jo dog nada PvP, da det aldri har interessert meg. For utenom de man må igjennom for Varré questlinen.

Siden den gang har jeg skaffet meg 32:9 OLED, så spørs hvor bra det fungerer med 32:9 modifisering. 21:9 modifisering hadde jo sine utfordringer til tider. From Software har aldri vært særlig interessert i det å optimalisere for noen niche, og fra et rent teknisk perspektiv så har de aldri imponert nevneverdig heller. Null Anti-Aliasing på Bloodborne, og selv om Elden Ring sin visuelle stil er fantastisk, så er jobben Bluepoint gjorde med Demons Souls Remake mer imponerende, og det kom før Elden Ring. De slipper dog unna at de må forholde seg til like store områder som From Software må i Elden Ring.

From Software får jo stortsett ikke til låst 30 eller 60 for å fungere optimalt på TV-er og skjermer uten mulighet for variable refresh rate. Så jeg forventer aldri noe særlig fra From Software på akkurat disse punktene. Dessverre.

Lenke til kommentar
RamGuy skrev:
46 minutes ago, Anfieldtheplacetobe said:

Begynte ny runde i jula på på pc for å ha karakter klar til DLC (hadde fullført på ps5 fra før), og er vel for mye å håpe på at de kan legge til støtte for ultra widescreen 32:9, dlss, uncapped frame osv... Fantastisk spill, men Fromsoft har mye å gå på når det kommer til optimalisering!

Jo, jeg kan laste ned en modder for det her, men da ryker online delen som jo er ganske vesentlig..

 

Ryker online delen? Er jo nå 2 år siden jeg spilte det på PC første gang, men er temmelig sikker på at jeg spilte med 21:9 modifisering, og unlocked frame rate, men jeg var fremdeles "online" og kunne se alt av notes fra andre spillere i min gjennomspilling. Mulig det var naivt av meg, men ble ikke bannet. Spilte jo dog nada PvP, da det aldri har interessert meg. For utenom de man må igjennom for Varré questlinen.

Siden den gang har jeg skaffet meg 32:9 OLED, så spørs hvor bra det fungerer med 32:9 modifisering. 21:9 modifisering hadde jo sine utfordringer til tider. From Software har aldri vært særlig interessert i det å optimalisere for noen niche, og fra et rent teknisk perspektiv så har de aldri imponert nevneverdig heller. Null Anti-Aliasing på Bloodborne, og selv om Elden Ring sin visuelle stil er fantastisk, så er jobben Bluepoint gjorde med Demons Souls Remake mer imponerende, og det kom før Elden Ring. De slipper dog unna at de må forholde seg til like store områder som From Software må i Elden Ring.

From Software får jo stortsett ikke til låst 30 eller 60 for å fungere optimalt på TV-er og skjermer uten mulighet for variable refresh rate. Så jeg forventer aldri noe særlig fra From Software på akkurat disse punktene. Dessverre.

Slik jeg forstod det fra reddit poster,så kunne du fint bli banna for å bruke en mod ja, totalt uavhengig av hvilken mod det er snakk om, da går det under cheat koden deres... (Som er rimelig på tryne pga noen gjør jobben som de fint kunne ha gjort!). Så nei, jeg elsker Fromsoftware spill (nok til å spille Elden ring med store black bars på G9 monitoren min), men de er håpløse på å optimalisere for brukerne sine! Selvsagt lett for meg å si, men dette er løsninger som selv små indiutviklere har på plass! Kan nesten ikke huske siste spill jeg prøvde som ikke hadde native løsning for 32:9, eller jo, Starfield, men de fikk patchet det inn.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...