Gå til innhold

Fullformat videokamera 1080 30fps natur naturlig lys


Anbefalte innlegg

Hei! Hva kan være bra brukt budsjett kamera i dag til nevnte formål? Høyere kvalitet/oppløsning er også et + men tenkte billigst mulig. Har også noen objektiver alt til cannon d3s.  Lenge siden jeg har fulgt med på kamera fronten 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Takk for svar. Jeg har allerede det kameraet. Nydelige bilder, men Det tar bare 720 video i korte snutter. Billig er relativt... Skjønner jo at det ikke er gratis, men sikkert forskjell på nyeste 8k og et brukt som et veldig bra.

Lenke til kommentar

1080 er vanlig på alle modeller siste 5-7 år.  (canon 6d feks har det men ganske utdatert/dyr til rp)

 

60fps eller 4k uten crop er noe helt annet.  autofokus fungerer dårligere på 4k på enkelte kameraer (eller overoppheting) 4k har 1gb på 1 min og krever mye av dataen for redigere. hvor raskere minnekort blir ekstra utgift.

rp er greit budsjettkamera isteden for sony a7 ii (den har mye som irriterer)

ligger og ute til 7000 vanligvis på finn. z5 til 10 avhengig av objektiv.

(hvor ef 24-105 f4 er beste alternativ på rp)

 

 

 

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Nikon Z5 og Panasonic Lumix S5 var kraft nedsatt i november, men relativt dyre nå. Burde kanskje gå an å finne et av dem på bruktmarkedet? Ellers er det jo Canon 5D II som er "billigklassikeren" på bruktmarkedet på video.

Men er det noen spesiell grunn til at du tenker det bør være fullformat? 1080/30 er jo et ganske beskjedent krav, men er det kanskje ISO-ytelse du tenker på?

Lenke til kommentar

er z5 til 10 laken på finn . men skjult profilnavn er noe jeg ville holdt meg unna.

på dyre kamera er kvittering og nøye inspeksjon en god ide. som best gjøres fysisk.

bør nevnes at a6600 har mystisk nok gått opp med 5000 i år for si hvor elendig markedet er på enkelte ting. (folk selger kamera siden de ikke har råd)

https://digital-photography-school.com/tips-buying-used-camera-gear/

 

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...