Gå til innhold

Hvilke fond skal jeg beholde?


Anbefalte innlegg

Jeg sparer i 3 fond, men tenker at det kanskje holder med 2. Jeg har ikke så store summer i hvert fond, så derfor tenker jeg å flytte fra ett av fondene til de 2 andre.

jeg har disse fondene:

  • DNB Global indeks A
  • Nordnet Teknologi Indeks
  • Alfred Berg Nordic high yield C

Hvilket bør jeg selge meg ut av, og hvorfor akkurat Nordnet Teknologi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har de to indeksløsningene på ASK? Realiserer du mye gevinst i Alfred Berg? Hvor mye overlapping er det mellom de to indeksene du har?

Personlig, hvis det hadde vært mine fond, ville jeg solgt alle og flyttet til ett globalt indeksfond med lavest mulig totalkostnad. 👍
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm ok det er High Yield som har gitt minst avkastning. kjempefornøyd med DNB Global indeks! Kommer til å fortsette med dette. Valgte high yield pga renta steg og rentefond gjorde det veldig bra. Men kanskje selge meg ut av dette og putte inn i global indeks… 🤔

Nordnet teknologi har gjort det veldig bra da! Men det føles litt usikkert liksom… hmmm. Ingen som kan mye om dette fondet?

Lenke til kommentar
Janak skrev (12 timer siden):

Du har de to indeksløsningene på ASK? Realiserer du mye gevinst i Alfred Berg? Hvor mye overlapping er det mellom de to indeksene du har?

Personlig, hvis det hadde vært mine fond, ville jeg solgt alle og flyttet til ett globalt indeksfond med lavest mulig totalkostnad. 👍
 

 

Ikke vært så mye gevinst i Alfred Berg. Har Ask, ikke tatt ut noe gevinst. Skal helst ikke tas ut med det første heller tenkte jeg…

Lenke til kommentar
13 hours ago, KvasiAnonym said:

Jeg sparer i 3 fond, men tenker at det kanskje holder med 2. Jeg har ikke så store summer i hvert fond, så derfor tenker jeg å flytte fra ett av fondene til de 2 andre.

jeg har disse fondene:

  • DNB Global indeks A
  • Nordnet Teknologi Indeks
  • Alfred Berg Nordic high yield C

Hvilket bør jeg selge meg ut av, og hvorfor akkurat Nordnet Teknologi?

Det er ingen poeng i å selge fordi du har tre i stedet for to.

Ellers er det viktig å vite om et salg medfører skatteplikt eller ikke. Har du aksjesparekonto slipper du å betale skatt så lenge du ikke tar ut pengene.

Må du betale skatt.av overskuddet er det heller dumt å selge.

Timing messig hadde jeg valgt teknologi. High yield er rentefond som gir god avkastning nå. Global indeks er aldri dumt. Teknologi har god timing og er trolig dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...