Gå til innhold

Hvilket av skjermkorta bør jeg kjøpe


Spyder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville i hvertfall ikke gått opp til 9800 fordi den har mye høyere varmeutvikling, støy og strømkrav.

Og samtidig nedgradere CPU'en til en P2/xxxMHz siden den kan kjøre med passiv kjøling og trenger ikke så mye strøm... :laugh:

 

Jeg ville tro at de aller fleste har en såpass kraftig PSU at de klarer å drive et 9800 Pro kort (jeg bruker en god 300W PSU til 9800Pro AIW, P4/3.4GHz, 3HD'er, 2CD/DVD brennere).

Støyen er heller ikke så ille som folk vil ha det til, sannsynlig så overdøver CPU-viften GPU/VPU-viften.

Finner man ut av at den støyer for mye så er det bare å kjøpe en VGA-silencer til 165 kr. fra microplex.no.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt 9600XT.

 

Jeg ville i hvertfall ikke gått opp til 9800 fordi den har mye høyere varmeutvikling, støy og strømkrav.

 

Men 9600 Pro er ikke så dårlig varme- og støy-messig det heller.

9600 krever også mye strøm.

 

Bra valg av 9800 Pro.

Hvilken 9600 er det du prater om?

Radeon 9800: 74W

Radeon 9600 XT: 22W

Radeon 9600 Pro: Vet ikke, men det er litt høyere enn XT.

Lenke til kommentar

Hva burde jeg velge av et 9600XT kort og powercolor 9800 pro 128 mb.. prisen er nesten lik og jeg vet at 9800 pro serien er best men kortene koster nesten det samme... hmz?? er powercolor kortene dårligere enn hercules og sapphire kortene??? siden prisen er betraketlig mindre på et PC kort enn et hercules?

Endret av Cowbliss
Lenke til kommentar
Hva burde jeg velge av et 9600XT kort og powercolor 9800 pro 128 mb.. prisen er nesten lik og jeg vet at 9800 pro serien er best men kortene koster nesten det samme... hmz?? er powercolor kortene dårligere enn hercules og sapphire kortene??? siden prisen er betraketlig mindre på et PC kort enn et hercules?

Les på erfaringer til de som har kjøpt 9800-kortet her!

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar
Hva burde jeg velge av et 9600XT kort og powercolor 9800 pro 128 mb.. prisen er nesten lik og jeg vet at 9800 pro serien er best men kortene koster nesten det samme... hmz?? er powercolor kortene dårligere enn hercules og sapphire kortene??? siden prisen er betraketlig mindre på et PC kort enn et hercules?

Les på erfaringer til de som har kjøpt 9800-kortet her!

Ringer du inn til den du har kjøpt kortet av i mitt tilfelle komplett.no så sender de deg en ny vifte på dagen!!!

Lenke til kommentar

Spyder, har erfart at PC Radeon 9800 pro viftene var dårlige, de kan løsne eller stoppe t.o.m. En kamerat av meg brant opp sitt uten og ha rørt det. Da han åpnet kassa hang vifta i et par av festene. Ta den av hiv på Artic Silver og sørg for at den sitter ordentlig fast. Stopper vifta er det en garantisak dersom du ikke lager merker etter deg.

 

Beste alternativ er Waterchill med AGP kjøleenhet i tillegg.. så og si lydløs.

Endret av evertos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...