Gå til innhold

Velge mellom fagskole og høyskole og forskjellig lønn.


Anbefalte innlegg

Hei! går vg2 på automasjon på skolen og tenker allerede videre utdanning etter lærlingtiden. Spørsmålet jeg lurer på er hva som er mest gunstig mellom å gå på fagskole eller høyskole. Høyskolen er et lengre løp siden jeg må ta forkurs for å kunne søke meg inn i det, men får man høyere lønn og bedre kvalifisering? Kan dere som har gådd løpet fortelle meg litt om det og hjelpe meg å velge rett så jeg utnytter årene mine fullt? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs litt kva slags jobb du sikter deg inn på.

Lønnsmessig så vil det vanlegvis lønne seg med høgast mogleg utdanning. Så med bachelornivå vil du kunne forvente å få ei litt høgare lønn (og lønnsaukning). Det vil likevel ta litt tid før du ser den økonomiske forskjellen sidan du mister 1-2 år med lønna arbeid dersom du går for bachelorgraden i staden for fagskule, så forskjellen er mest merkbar mot slutten av yrkeslivet og ikkje akkurat no medan du er i etableringsfasen.

Om du tek teknisk fagskule så vil du kvalifisere til mykje av dei same jobbane som om du går vidare til bachelorgrad, men i snitt så vil lønna være litt lavare gjennom heile yrkeskarrieren. Samtidig så vil det merkast veldig godt når at du kjem deg ut i arbeidslivet 1-2 år tidlegare i staden for å bruke denne tida på skulebenken. Du vil mellom anna kunne kome deg raskare inn på bustadmarkedet sidan du kan starte å spare så fort du er ferdig med fagskulen.

Med bakgrunn frå yrkesfag og ikkje berre allmenn så vil du uansett ha eit godt utgangspunkt for å få deg jobb, og du vil kunne oppleve å bli vurdert som meir attraktiv med kombinasjonen yrkesfag+fagskule enn ein bachelorkandidat som berre har teoretisk kompetanse.

 

Kva tenker du om framtida? Er det aktuelt for deg å ta vidareutdanning og ende opp med mastergrad? Det går litt inflasjon i formell utdanning så det er ikkje utenkeleg at du må ta meir utdanning i løpet av yrkeslivet ditt. Dersom det kan være aktuelt å ta master så vil det være enklare for deg om du tek bachelorgraden no med ein gong slik at du kan bygge på med 2 ekstra år for å få mastergrad. Om du tek teknisk fagskule så må du eit nivå høgare opp for å få mastergrad, enten 3 år bachelor + 2 år master, eller rett på 5 år med master.
Dersom du tenker at teknisk fagskule får være nok skulegang og du heller vil jobbe med ei god blanding mellom teoretisk og praktisk arbeid, så er det nok at du tek fagskulen og kjem deg raskt ut i arbeid.

Eg ville også vurdert meg sjølv litt kritisk i forhold til studiekapasitet, kor sannsynleg er det at du tenker å kome deg gjennom utdanninga på normaltid? Mange treng litt ekstra tid på studiane, så du kan fort risikere at det blir eit år ekstra på skulebenken i forhold til den tidsplanen du i utgangspunktet har satt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
[email protected] skrev (På 28.1.2024 den 2:48 PM):

Hei! går vg2 på automasjon på skolen og tenker allerede videre utdanning etter lærlingtiden. Spørsmålet jeg lurer på er hva som er mest gunstig mellom å gå på fagskole eller høyskole. Høyskolen er et lengre løp siden jeg må ta forkurs for å kunne søke meg inn i det, men får man høyere lønn og bedre kvalifisering? Kan dere som har gådd løpet fortelle meg litt om det og hjelpe meg å velge rett så jeg utnytter årene mine fullt? Takk!

Som nevnt skiller dette mest på stilling. Ønsker du å fortsette med praktisk arbeid? Ta fagskole. Vill du over på mer teoretisk arbeid, gå høyskole. Du kan også ta begge deler, men sjekk i forveien at du kan få godkjent alle 120 sp fra fagskolen.

Du trenger ikke forkurs heller, se etter y-veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...