Gå til innhold

Ferietips


Gjest Slettet-7vnJA0D1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7vnJA0D1

Hei

Jeg og familien vurderer å ta oss til varmere strøk i sommer. Vi har feriert i Sør-Europa (Middelhavsområdet) og Kanariøyene. Jeg har vurdert å reise til Kroatia, Italia eller Frankrike, hvor vi har feriert her før. Eller om vi skal prøve noe nytt, som Thailand. Jeg har blitt litt skeptisk, etter at jeg har sett videoer fra nattelivet i Pattaya. Ikke det at jeg er veldig moralistisk av meg, men jeg liker helst å gå i fred uten å bli antastet av innpåslitne mennesker. Jeg har opplevd dette før både i Egypt og Tyrkia, men da har salgsvaren vært av  det annet slaget. 
Det jeg lurer på er hvor utbredt denne industrien er i Thailand, og om noen har noen tips til steder i Thailand hvor en slipper å forholde seg til dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stor utfordring med å reise til Thailand om sommeren er at det da er regntid de fleste steder. Kho Samui eller mindre Kho Tao mot øst er noen av få steder som burde være sikrere om sommeren. Middelhavet er bra om sommeren om det ikke er helebølge og brann. Ville om sommeren prøvd en ny destinasjon rundt Middelhavet eller hva med Madeira hvor de ikke får for ekstrem temperatur?

Utfordringen mange steder i Thailand er ikke innpåslitne selgere av klær eller juggel, men damer eller "damer" som prøver dra deg inn i dyre barer og annet. Og ofte tar de ikke et nei for et nei. At du går hånd i hånd med kona er ingen hindring. Dette er imidlertid oftest begrenset til områder med den typen barer. Det holder som oftest å gjøre research og holde seg unna disse byområdene. I Pattaya og Patong er det imidlertid så utbredt at det greieste er å helt unngå de byene.

Jeg bruker si at det er veldig kort avstand fra himmel til helvete i Thailand.

Lenke til kommentar

Jeg har hvert i Thailand flere ganger om sommern, også de 2 siste årene og regn har aldri hvert et problem. Maks en regn skur på 20min om dagen , men også mange dager med 0 regn…

 

Har heller aldri hatt problemer med selgere eller «damer» som  robertass mener er et problem. Er bare og riste litt på hode og si nei. 0 problem. Men jeg har da aldri hvert i pattaya eller Phuket 
 

så jeg har totalt motsatt oppfatning av Thailand som robertass

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7vnJA0D1

Hei

Takk for tips. Jeg har reist i Europa og resten av verden med bil, båt, tog og fly. Stort sett med fly, men jeg har altså prøvd flere fremkomstmidler som var mest formålstjenlig for målet for turen. 
Vi er litt usikker på hva vi lander på i sommer,  men vi vil vurdere flere destinasjoner før vi tar noen avgjørende beslutninger for reisemål. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...