Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil "nr2" til trekking


minim

Anbefalte innlegg

Mye avgjørende er om du skrur selv, premium bilmerker koster fort trillebår-lass med gryn når du skal på verksted, skrur du selv er landrover discovery et greit alternativ sålende du selv bestiller deler fra England.

Du kan også vurdere Nissan Pathfinder 3000 kg hengervekt eventuelt Patrol hvis du klarer deg med 2500kg hengervekt, driftsikre biler, greie og skru på samt relativ fornuftige delepriser, men mye rust i ramma hvis de ikke er behandlet.

Hadde en gammel nissan terrano 2.7 td som jeg dro på krys og tvers i Norge med ca 2500 kg hengervekt null stress.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nautica skrev (På 28.12.2023 den 22.23):

Mye avgjørende er om du skrur selv, premium bilmerker koster fort trillebår-lass med gryn når du skal på verksted, skrur du selv er landrover discovery et greit alternativ sålende du selv bestiller deler fra England.

Du kan også vurdere Nissan Pathfinder 3000 kg hengervekt eventuelt Patrol hvis du klarer deg med 2500kg hengervekt, driftsikre biler, greie og skru på samt relativ fornuftige delepriser, men mye rust i ramma hvis de ikke er behandlet.

Hadde en gammel nissan terrano 2.7 td som jeg dro på krys og tvers i Norge med ca 2500 kg hengervekt null stress.

Jeg har fullt innredet verksted med løftebukk og alt vedlikehold utføres selv som hobby. Har en elbil til daglig kjøring så det er ikke krise om fiks tar en liten stund. Jeg vurderer sterkt Range rover L322 og RRS L320 nå. Var å fikk testet en en L322 nå og det var nydelig bil å kjøre. Ser ut som 3 liter eller 3.6 diesel har okish holdbarhet. Blir vel en del mer som kan dette sammen på denne typen bil, men nesten så det får være verdt det mtp comforten. Pajero var rimelig traktor sammenlignet med range roveren :p

Pathfinder var igrunnen ikke dum. Minigraveren min er 2.6t uten utstyr så om jeg skal ha bil til å flytte den bør jeg egentlig ha 3.5t hengervekt så det er et pluss med landrover som ofte har det. Men ikke krise heller da jeg somregel flytter den i traktor henger om det er korte avstander. 

 

Lenke til kommentar

Blir ikke noe klokere på bilvalget. Har testet en rangerover og ble igrunnen lysten på en sånn. Vurderer også nå Gvogn pga ok holdbarhet og pris holder seg godt på bil, men om det er lurt å legge 300k i 20 år gammel bil uansett er nå en annen ting. Gvogn har også sådær comfort sammenlignet med en RR på luftfjøring :p

Foreløbig liste:

Pajero 2009-2013

Landcruiser 2008-2012

Rangerover 2008-2012 

Rangerover sport 2008-2012

Geländewagen 2003-2005 (G400 cdi)

Tahoe 2009-2011

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (12 minutter siden):

Blir ikke noe klokere på bilvalget. Har testet en rangerover og ble igrunnen lysten på en sånn. Vurderer også nå Gvogn pga ok holdbarhet og pris holder seg godt på bil, men om det er lurt å legge 300k i 20 år gammel bil uansett er nå en annen ting. Gvogn har også sådær comfort sammenlignet med en RR på luftfjøring :p

Foreløbig liste:

Pajero 2009-2013

Landcruiser 2008-2012

Rangerover 2008-2012 

Rangerover sport 2008-2012

Geländewagen 2003-2005 (G400 cdi)

Tahoe 2009-2011

 

Grei liste det der. Så er det bare å lete til du finner et godt eksemplar 👌

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...