Gå til innhold

Mus/tastatur på PS4?


sindredl

Anbefalte innlegg

Hallo. Har relativt ok peiling på pc og pc-gaming, men konsoll har jeg aldri drevet noe særlig med.

Fikk høre fra pappa at halvbroren min ønsker seg gamingmus og gamingtastatur til jul, tydeligvis tenkt brukt på Playstation 4.

Sålurer jeg på, funker det?? Kan man faktisk bare koble i mus og tastatur og spille f.eks fortnite på ps4 med mus og tastatur?

 

 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Etter endel googling virker det lovende. Tror det mye fortnite det går i, og det virker som er støttet 👍

Endel mus/tastatur har derimot ikke bluetooth da, de har dongler med egne mottakere. Det kan vel funke det, om han har ledig usb port til den.. Det er vel kanskje ikke så mye annet man bruker usb portene til 🤷‍♂️

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Måten tastatur og mus fungerer på er som USB uansett (så lenge det ikke er direkte Bluetooth). USB-kontakten identifiserer enheten og abstraherer at den videre kontakten er via trådløs.

Du bør uansett sjekke at den enheten du ønsker å bruke støttes.

Enkelte slike løsninger fungerer med en mottaker for flere enheter, så det kan komplisere litt siden enklere enheter gjerne er USB-klasse compliant som HID (human interface device) og derfor har universell støtte og burde fungerer automatisk uten noe spesiell driver.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...