Gå til innhold

TV hakker/lagger plutselig


Anbefalte innlegg

Fikk plutselig problemer med mitt Thomson 55UZ8766 som jeg kjøpte nytt i 2015. Bilde «hakker/lagger» ved raske bevegelser. Ingen problem med lyd og nettverkstilgangen er bra.
Ser tv via AppleTV og har hatt samme oppsett i 2 år. Har testet med naboens AppleTV og HDMI-kabel uten bedring. Mulig denne TV’en har sett sine beste dager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det potensielt er noe bildeprosessering som har blitt aktivert. Min Samsung-TV hadde i utgangspunktet en slik prosessering aktivert, slik at det ble hakking med panoreringer o.l., men lot seg deaktivere.

Prøvd med noe annet enn AppleTV-en? F.eks. HDMI-kabel til en laptop e.l.?

Gjelder det absolutt alt på AppleTV-en av tjenester? Er det f.eks. forskjell på streamingtjenester? Sjekk evt. oppdateringsfrekvensinnstillingene på AppleTV-en - der man kan velge mellom 50, 60 og Auto.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
NULL skrev (1 time siden):

Gjelder det absolutt alt på AppleTV-en av tjenester? Er det f.eks. forskjell på streamingtjenester? Sjekk evt. oppdateringsfrekvensinnstillingene på AppleTV-en - der man kan velge mellom 50, 60 og Auto.

Hva er egentlig å foretrekke her, 50-60 eller Auto?
Tenker på vanlige TV-sendinger via Allente som streames gjennom en AppleTv eller Chromecast?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Trulss said:

Hva er egentlig å foretrekke her, 50-60 eller Auto?
Tenker på vanlige TV-sendinger via Allente som streames gjennom en AppleTv eller Chromecast?

Allente sitt innhold er i hvert fall 50 bps. Poenget var å prøve seg fram for å se om noe virket bedre enn annet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...