Gå til innhold

Hvordan sette iCloud på pause?


Subara

Anbefalte innlegg

Jeg skal lagre dokumenter og bilder fra en ekstern harddisk på skrivebordet midlertidig. Jeg vil slå av iCloud mens jeg rydder i filene.

Jeg har jobbet med det i hele dag, og har ikke funnet ut hvor jeg skal legge filer for at iCloud ikke skal lagre dem i skyen. Jeg vil skru av skyen.

https://support.apple.com/no-no/HT206985?cid=mc-ols-icloud-article_ht206985-macos_ui-02202023

Slå av Skrivebord og Dokumenter

Sitat

 

Dette skjer når du slår av Skrivebord og Dokumenter

Når du slår av Skrivebord- og Dokumenter-mappene, blir filene værende i iCloud Drive, og det opprettes en ny Skrivebord- og Dokumenter-mappe i Hjem-mappen på Macen. Du kan flytte filer fra iCloud Drive til Macen ved behov, eller markere alle filene og dra dem dit du ønsker å ha dem.

 

 

Sitat

Dette skjer når du slår av iCloud Drive eller logger av iCloud 

Om du slår av iCloud Drive eller logger av iCloud, opprettes det en ny Skrivebord- og Dokumenter-mappe i Hjem-mappen. Du har også mulighet til å beholde en lokal kopi av filene som er i iCloud Drive. Om du beholder en lokal kopi av filene i iCloud, kopieres de til en mappe som heter iCloud Drive (arkiv) i Hjem-mappen. Du kan flytte filer som var i Skrivebord- og Dokumenter-mappene i iCloud, til de nye lokale Skrivebord- og Dokumenter-mappene.

Dette er komplett umulig å forstå.  Jeg har ikke Hjem-mappeSkjermbilde2023-12-09kl_21_46_572.thumb.jpg.abc46abfadc3e359e32592b072cfb7ef.jpg

Når jeg tar et bilde med iPhone synkroniseres bildet til Bilder-appen på Mac, selv om jeg har logget av iCloud i nettleseren. Andre steder jeg kan logge av, vet jeg ikke om.

Spoiler

Skjermbilde2023-12-09kl_20_52_28.thumb.jpg.c5515e3f6cf427ee771b88bda8f45035.jpg

Skjermbilde2023-12-09kl_20_51_14.thumb.jpg.4b6c42a181e6bae632a74d4a00e6b381.jpg

Skjermbilde2023-12-09kl_21_06_54.thumb.jpg.fd5d39cfd6c6a5651e0a249771a52851.jpg

Jeg vil ikke fjerne noe fra maskinen, annet enn hva jeg sletter selv. "Behold en kopi" høres bedre ut, men jeg er ikke ute etter å slette noe. Jeg har nok plass både i iCloud og på enheten.

Jeg kan forresten slå av Wifi, men det burde være mulig å slippe unna skyen på annen måte.

 

 

Endret av Subara
Fjernet et bilde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...