Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Entern skrev (2 timer siden):

Da foretrekker jeg Lapsang Suchong 🤓

Erru Tanta til Beate eller? 🤪

Jeg liker mange forskjellige teer. Liker godt hvit te, en som heter Tai Mu Long Zhu er favoritten. Den er rullet til kuler som er tørket på sjasminblomster 🤓 Av sort te liker jeg Earl Grey best, gjerne med blå blomst, men er også glad i solbærte. Ellers drikker jeg mest urteteer av forskjellige typer. Jeg plukker mye selv, kjøper litt og lager mine egne blandinger som jeg bruker for alt mulig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trippelure skrev (4 minutter siden):

Erru Tanta til Beate eller? 🤪

Jeg liker mange forskjellige teer. Liker godt hvit te, en som heter Tai Mu Long Zhu er favoritten. Den er rullet til kuler som er tørket på sjasminblomster 🤓 Av sort te liker jeg Earl Grey best, gjerne med blå blomst, men er også glad i solbærte. Ellers drikker jeg mest urteteer av forskjellige typer. Jeg plukker mye selv, kjøper litt og lager mine egne blandinger som jeg bruker for alt mulig. 

 

Trippelure skrev (Akkurat nå):

Ja enig! Jeg bruker bare sukker hvis jeg drikker sort te, og da bruker jeg ganske lite sukker også 😁 

Cassidy Tvillingene liker best sort te som den er vi.😊😊

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (1 minutt siden):

 

Cassidy Tvillingene liker best sort te som den er vi.😊😊

Jeg kan like å ha en liten teskje sukker i når jeg drikker sort te, for jeg blir ofte litt rar i magen de gangene jeg ikke har det. Men jeg drikker veldig lite sort te da, for jeg drikker mest urtete og da har jeg ikke oppi noe søtning. Hvis jeg er syk lager jeg sitron og ingefærte med honning, det smører halsen 😋😊

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Jeg kan like å ha en liten teskje sukker i når jeg drikker sort te, for jeg blir ofte litt rar i magen de gangene jeg ikke har det. Men jeg drikker veldig lite sort te da, for jeg drikker mest urtete og da har jeg ikke oppi noe søtning. Hvis jeg er syk lager jeg sitron og ingefærte med honning, det smører halsen 😋😊

Cassidy Tvillingene forstår, men vi elsker sort te. For vår favoritt te: Irish Breakfast Tea er sort te.😊😊

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Cassidy Tvillingene forstår, men vi elsker sort te. For vår favoritt te: Irish Breakfast Tea er sort te.😊😊

Tror ikke jeg har smakt den... hvis jeg kommer over den et sted jeg kan kjøpe en kopp skal jeg prøve. Jeg er veldig "kresen" på svart te, for jeg blir ofte rar i magen og litt kvalm av det. Men Earl Grey går, og jeg elsker bergamot, både duften og smaken 😍🐶🥰

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (2 minutter siden):

Tror ikke jeg har smakt den... hvis jeg kommer over den et sted jeg kan kjøpe en kopp skal jeg prøve. Jeg er veldig "kresen" på svart te, for jeg blir ofte rar i magen og litt kvalm av det. Men Earl Grey går, og jeg elsker bergamot, både duften og smaken 😍🐶🥰

Cassidy Tvillingene synes at Earl Grey er helt ok, men det er ikke favoritt teen vår. Men Bergamot har vi ikke smakt.😊😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå):

Cassidy Tvillingene synes at Earl Grey er helt ok, men det er ikke favoritt teen vår. Men Bergamot har vi ikke smakt.😊😊

Bergamot er en sitrusfrukt, og det er den som gir Earl Grey den spesielle smaken 😉 

Lenke til kommentar

Du er kresen på svart te og likevel er Earl Grey den du liker best? Blæh :yucky: :p 

Jeg er litt kresen på enkelte ting selv, men jeg skulle hatt en god slump penger for å drikke én eneste kopp til med Earl Grey.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden):

Men Cassidy Tvillingene gjetter at siden vi liker best Irish Breakfast Tea som er sort te, så er det nok kanskje det som er grunnen til at vi ikke er så glade i Earl Grey.😊😊

7404ee56-2bd7-4942-9aaf-ee1d832e0947_1.6b4d7800309441cedf52ce8abc5fa39f.webp

7404ee56-2bd7-4942-9aaf-ee1d832e0947_1.6b4d7800309441cedf52ce8abc5fa39f.webp

Det kan godt hende, men det kan også hende at dere ikke liker bergamot, det er mange som ikke syns det er så godt og det er jo en litt spesiell smak 😊

 

N-4K0 skrev (Akkurat nå):

Du er kresen på svart te og likevel er Earl Grey den du liker best? Blæh :yucky: :p 

Jeg er litt kresen på enkelte ting selv, men jeg skulle hatt en god slump penger for å drikke én eneste kopp til med Earl Grey.

Ja du liker nok ikke bergamot... 😁😜🐶🥰

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden):

Cassidy Tvillingene har alltid likt best sterk sort te.😊😊

Hvis den sorte teen er for strerk blir jeg i hvert fall dårlig i magen 🤢 Nei jeg liker best hvit te og urtete som jeg blander selv 😄

Lenke til kommentar

Jeg sovnet i stad og våknet igjen for jeg drømte så rart og måtte på do. Og nå er jeg sulten også... Og så tenker jeg det er lurt å gå en liten tissetur med Alfred før jeg sover igjen. 

Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (Akkurat nå):

OK, men Cassidy Tvillingene synes at hvit urtete blir altfor tam på smaken for oss.😉😉

Den kan bli ganske sterk og bitter om den får trekke lenger eller man bruker masse blader. Hvit te er ganske likt grønn te, men er de aller første bladene som plukkes fra teplanten. Det som plukkes etterpå er grønn te. Hvit te er den sunneste teen da 😜

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (7 minutter siden):

Uff ikke si sånn da 😥 

Jeg har ikke tenkt å skrive sånt igjen, men enkelte smaker avskyr jeg så intenst at, ja, du vet. Men derfor skyr man sånt man ikke liker og spiser og drikker sånt man faktisk liker :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Urtete er alle mulige teer laget av urter som ikke er fra te planten Camellia sinensis, peppermyntete er også en urtete 😄

N-4K0 skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt å skrive sånt igjen, men enkelte smaker avskyr jeg så intenst at, ja, du vet. Men derfor skyr man sånt man ikke liker og spiser og drikker sånt man faktisk liker :) 

Ja jeg forstår det, har det sånn med noen ting selv 😉

Endret av Trippelure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...