Gå til innhold

Sviskepotts allsidige tråd for hyggelige folk som liker å prate


Sviskepott

Anbefalte innlegg

Trippelure skrev (2 minutter siden):

Jeg sovnet i stad og våknet igjen for jeg drømte så rart og måtte på do. Og nå er jeg sulten også... Og så tenker jeg det er lurt å gå en liten tissetur med Alfred før jeg sover igjen. 

Den kan bli ganske sterk og bitter om den får trekke lenger eller man bruker masse blader. Hvit te er ganske likt grønn te, men er de aller første bladene som plukkes fra teplanten. Det som plukkes etterpå er grønn te. Hvit te er den sunneste teen da 😜

Cassidy Tvillingene vet at hvitte er den sunneste, men vi liker best sort te.😉😉

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Ja jeg forstår det, har det sånn med noen ting selv 😉

Kan hende du har nevnt noe av det før, men få høre - hva slags konsumerbare ting hater du?

Rent smaksmessig har jeg fått istand en topp 8:

1. Tran/fiskeolje (naturell) :yucky: 
2. Earl Grey te
3. Kaffe
4. Øl
5. Vin
6. Erter
7. Bønner
8. Mørk sjokolade

Bønner går mer på tekstur vs smak, jeg syns ikke det er godt, men det er teksturen jeg ikke klarer.

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (Akkurat nå):

Kan hende du har nevnt noe av det før, men få høre - hva slags konsumerbare ting hater du?

Rent smaksmessig har jeg fått istand en topp 8:

1. Tran/fiskeolje (naturell) :yucky: 
2. Earl Grey te
3. Kaffe
4. Øl
5. Vin
6. Erter
7. Bønner
8. Mørk sjokolade

Bønner går mer på tekstur vs smak, jeg syns ikke det er godt, men det er teksturen jeg ikke klarer.

Jeg har det også sånn med endel mat. Og det er ganske vanlig for sånne som oss som har aspergers syndrom å være kresne på konsistenser og teksturer i mat. Veldig vanlig å ha litt problemer med magen også, spesiellt om man får i seg ting man ikke liker :yes:

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (2 minutter siden):

Kan hende du har nevnt noe av det før, men få høre - hva slags konsumerbare ting hater du?

Rent smaksmessig har jeg fått istand en topp 8:

1. Tran/fiskeolje (naturell) :yucky: 
2. Earl Grey te
3. Kaffe
4. Øl
5. Vin
6. Erter
7. Bønner
8. Mørk sjokolade

Bønner går mer på tekstur vs smak, jeg syns ikke det er godt, men det er teksturen jeg ikke klarer.

Cassidy Tvillingene må si at det stikker langt inni våre irske hjerterøtter å høre dette om bønner.😉😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (4 minutter siden):

Kan hende du har nevnt noe av det før, men få høre - hva slags konsumerbare ting hater du?

Rent smaksmessig har jeg fått istand en topp 8:

1. Tran/fiskeolje (naturell) :yucky: 
2. Earl Grey te
3. Kaffe
4. Øl
5. Vin
6. Erter
7. Bønner
8. Mørk sjokolade

Bønner går mer på tekstur vs smak, jeg syns ikke det er godt, men det er teksturen jeg ikke klarer.

Jeg liker heller ikke fiskeolje 🤢 Og så har jeg problemer med stangselleri (men har lært meg å like det bittelitt), reker/krabber/skjell/snegler/blekksprut osv går ikke an, både pga konsistens og smak, men fikser ikke at skalldyr ofte er fulle/høy konsentrasjon av miljøgifter. Jeg spiser ikke kjøtt, og har alltid vært veldig kresen på det da jeg var liten og spiste det. Likte best viltkjøtt og var veldig kresen på tekstur i kjøtt. Sort te er jeg også kresen på, men det er fordi jeg blir så kvalm av det. Wasabi og sushi fikser jeg ikke engang lukten av 🤢 Er ikke glad i meloner, men vannmelon kan gå an. Pleide å ikke like tørket frukt, men det har jeg lært meg å like 😋 Og sikkert en hel haug med andre ting jeg ikke kommer på i farta. Liker ikke hvitt øl og de fleste typer lyst øl. Og blir dårlig av mange typer vin. Hater champagne, det er så kvalmende 🤢

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Cassidy Tvillingene må si at det stikker langt inni våre irske hjerterøtter å høre dette om bønner.😉😉

Jeg har aldri forstått folk som elsker bønner :p jeg kan til nød spise tomatbønner sammen med hjemmelagde fiskekaker, men der går grensa.

Lenke til kommentar
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (5 minutter siden):

Cassidy Tvillingene må si at det stikker langt inni våre irske hjerterøtter å høre dette om bønner.😉😉

Ja jeg elsker bønner, syns de har en deilig konsistens og smak når de er skikkelig kokt, samme med linser. Veldig glad i kikerter og limabønner/butterbeans, og sorte bønner, kidneybønner, alle linser. Og elsker grønne erterfjerter 😁😋🐶🥰

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri forstått folk som elsker bønner :p jeg kan til nød spise tomatbønner sammen med hjemmelagde fiskekaker, men der går grensa.

Tomatbønner er jeg ikke så glad i, men det er pga konsistensen på tomatsausen. Bønnene er digg :tease:

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (3 minutter siden):

Jeg liker heller ikke fiskeolje 🤢 Og så har jeg problemer med stangselleri (men har lært meg å like det bittelitt), reker/krabber/skjell/snegler/blekksprut osv går ikke an, både pga konsistens og smak, men fikser ikke at skalldyr ofte er fulle/høy konsentrasjon av miljøgifter. Jeg spiser ikke kjøtt, og har alltid vært veldig kresen på det da jeg var liten og spiste det. Likte best viltkjøtt og var veldig kresen på tekstur i kjøtt. Sort te er jeg også kresen på, men det er fordi jeg blir så kvalm av det. Wasabi og sushi fikser jeg ikke engang lukten av 🤢 Er ikke glad i meloner, men vannmelon kan gå an. Pleide å ikke like tørket frukt, men det har jeg lært meg å like 😋 Og sikkert en hel haug med andre ting jeg ikke kommer på i farta. Liker ikke hvitt øl og de fleste typer lyst øl. Og blir dårlig av mange typer vin. Hater champagne, det er så kvalmende 🤢

Snegler takler jeg ikke tanken på å spise 🤢 ikke blekksprut heller, det blir for geleaktig.
Skjell takler jeg heller ikke tanken på å spise, men reker liker jeg.

Kjøtt spiser jeg ofte i en eller annen form, jeg liker det meste. Storfe, rådyr og hjort (som er likt på smak, i hvertfall som steik) og svin er det jeg liker best.

Sushi liker jeg ikke pga. rå fisk, wasabi er altfor sterkt på smak.

Honningmelon er den eneste utenom vannmelon jeg har smakt og den er litt meh for meg, men vannmelon er digg, særlig kald vannmelon på en varm dag 😋 

Det gjør meg vondt å lese at du elsker erter og bønner 😢 :p 

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (4 minutter siden):

Og så er jeg kresen på fisk, er endel typer jeg ikke liker så godt, både pga konsistens og smak. Sverdfisk er totalt æsj pga begge deler. Og heller ikke så glad i laks, selvom jeg er en gladlaks selv 🙃 

Laks, ørret, gjedde, sei, torsk, kveite og uer er de jeg liker best, i tur og orden. Sverdfisk har jeg aldri smakt, heller ikke tunfisk. Makrell er grei, men ikke favoritten, men spiser det av og til mye i form av makrell i tomat.

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (2 minutter siden):

Snegler takler jeg ikke tanken på å spise 🤢 ikke blekksprut heller, det blir for geleaktig.
Skjell takler jeg heller ikke tanken på å spise, men reker liker jeg.

Kjøtt spiser jeg ofte i en eller annen form, jeg liker det meste. Storfe, rådyr og hjort (som er likt på smak, i hvertfall som steik) og svin er det jeg liker best.

Sushi liker jeg ikke pga. rå fisk, wasabi er altfor sterkt på smak.

Honningmelon er den eneste utenom vannmelon jeg har smakt og den er litt meh for meg, men vannmelon er digg, særlig kald vannmelon på en varm dag 😋 

Det gjør meg vondt å lese at du elsker erter og bønner 😢 :p 

🤣🤣🤣 Og det gjør meg vondt at du hater de :tease: Hvis det et en trøst så liker jeg ikke gule erter da...😅

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (Akkurat nå):

🤣🤣🤣 Og det gjør meg vondt at du hater de :tease: Hvis det et en trøst så liker jeg ikke gule erter da...😅

Mamma sier at jeg pakket i meg erter da jeg var liten, må ha vært før jeg ble fem, men jeg må ha forspist meg på det :p eller så har smaken min forandret seg veldig, for å lenge jeg kan huske har jeg aldri likt smaken. Ikke ertestuing heller.

Jeg har ikke noe problem med erter i gryterett, sopp likeså, men utenom det liker jeg det ikke.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (3 minutter siden):

Mamma sier at jeg pakket i meg erter da jeg var liten, må ha vært før jeg ble fem, men jeg må ha forspist meg på det :p eller så har smaken min forandret seg veldig, for å lenge jeg kan huske har jeg aldri likt smaken. Ikke ertestuing heller.

Jeg har ikke noe problem med erter i gryterett, sopp likeså, men utenom det liker jeg det ikke.

Sånn vanlig ertestuing og ertesuppe er ikke jeg så glad i heller. Men liker å mose grønne erter med litt créme fraîce til en slags stuing. Sopp er jeg også kresen på, liker ikke kantareller, både smaken og konsistensen syns jeg er æsj. Men jeg elsker steinsopp 😋

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (10 minutter siden):

Laks, ørret, gjedde, sei, torsk, kveite og uer er de jeg liker best, i tur og orden. Sverdfisk har jeg aldri smakt, heller ikke tunfisk. Makrell er grei, men ikke favoritten, men spiser det av og til mye i form av makrell i tomat.

Jeg liker best torsk og ørret, og sei, kveite, abbor (sprøstekt på bål), steinbit og noen ganger litt makrell 😋

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...