Gå til innhold

Diskuter Gothic 2!


Anbefalte innlegg

Siden det tydeligvis er en del folk her som spiller Gothic 2 tenkte jeg kanskje vi kunne utveksle noen erfaringer.

 

Jeg har akkurat skaffet meg spillet og har verdens mest talentløse karakter. Alt som kryper og går gir meg grisebank over en lav sko. Nå loker jeg rundt i skogen og prøver å finne de urtene som han alkymist duden vil ha. Noen av de har jeg ikke sett snurten av. Tips? Lurer også på om jeg skal gå for militia og paladin. Magi ser kult ut men de fleste monsterne rusher meg fort som bare det. Har ikke mye tid til å kaste spells. Var forresten heldig og fant en King's Sorrel plante. Er det mange av de rundt om kring?

 

Discuss!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gothic2 er tidenes spill for meg, var rett og slett fysisk avhengig av det en stund. Jeg gikk først i gjennom som paladin, deretter som mercenary. Alt i alt likte jeg best følelsen av å være paladin, en mann i kongens tjeneste. :p

 

Kings Sorrel er en veldig sjelden plante som finnes kun på få plasser i Khorinis- området. Er ikke sikker på om de finnes i det hele tatt i the Valley of Mines.

 

En ting som har irritert meg noe helt j***** i det siste: Bak på coveret til Gothic2 viser et bilde av en drage som ser ut til å være i Khorinis- området, siden det er grønne tre o.l. i bakgrunnen, noe som slett ikke finnes i the Valley of Mines. Så, hvor i hæl**** er denne dragen?

Lenke til kommentar
En ting som har irritert meg noe helt j***** i det siste: Bak på coveret til Gothic2 viser et bilde av en drage som ser ut til å være i Khorinis- området, siden det er grønne tre o.l. i bakgrunnen, noe som slett ikke finnes i the Valley of Mines. Så, hvor i hæl**** er denne dragen?

Er det In-game? Viss det er art kan det jo være at det er et bilde av hva som kan skje. For å bevare spenningen på en måte. Det er jo også mange drageegg i Khorinis

 

Men det er et fantastisk spill. Terningkast 6. Spillte først Mercenary, nå er jeg Paladin. Men har desverre lånt vekk spillet for øyeblikket.

 

Til deg som får grisebank. Til å begynne med kan det være greit å være Mercenary. Iallefall første gang. Militia(Paladin) er heller ikke ille. Men mage er nok vanskeligere enn andre. Drit i apotekeren. Jobb for Bosmer (selg skinn og klør fra dyr du dreper) eller Harad(smi sverd). Min mening er at smeden er den beste, iallefall første gang, da du får 100 gold for hvert sverd.

 

Du kan snakke med Lhares på havnen for å få han til å bli med deg til gården der du kan jobbe for mercenary-ene. Også verdt å besøke Thieves Guild.

Lenke til kommentar

Jeg vet om en kings sorel, har funnet flere, men husker bare en.

Gå opp mot light hous, så tar du av til høyre, og går opphver fjellet. Du møter en hunter etter vert. På toppen finner du noen spells og slikt rundt en forlat bålplass. Ser du lit rundt på toppen så finner du en slik plante.

 

 

 

 

Syntes Gothic er lit vannskelig i starten jeg. Er Merchenary... selvsakt. Likte ikke holdninga til paladin fyranne. Når jeg kom til merchenary plasse så fant jeg ut at jeg egentlig ikke likte holdninga til alle de heller da, men der følte jeg meg friere. Var lissom ikke så bundet til jobben, føltes det ut som da.

 

 

Har bare kommet til kap.3, så klikka det. Jeg kan ikke atakke mer. Han bare setter seg ned på huk med armbrøstet når jeg trøkker på atakk knappen. Må vel innstalere det på nytt, men det har jeg ikke giddi enda.

Lenke til kommentar

Det er greit å ta det med ro i begynnelsen av spillet... ta småoppdrag for folk i byen, bondegårdene og boliger rundt forbi. Du får da utforsket en del av kartet og dermed bli bedre kjent med omgivelsene, du finner en del items (bla King Sorrels) pluss at du får nok XP til å gå opp noen levels....

Lenke til kommentar

Ja.

 

Jeg dro på lange hunting turær. Var vel lvl4, eller no. Jeg kom til en Maya pyramide dings, så meg lit om der. Plutselig kom det et stort troll brakande mot meg. Dæven å æ skvatt. :scared: Jeg kom meg så vit bor, og jeg fortsatte min tur. Jeg gikk videre, og jeg møtte en hunter. Jeg hjalp han med å ta noen snappere, og jeg sløste bort noen LP på noe ubrukelig hunte greier fra han. Jeg gikk lit videre, og da gikk jeg rett inn i et stort svart troll. Jeg løp som rakkern, heldig vis så så han meg ikke.

 

En annen gang så tulla jeg meg mit inn i en varge flokk, og jeg som ikke klarte ta en varg en gang. Jeg løp som rakkern, men jeg var lit uheldig. Jeg lø nemmelig ret inn i en orc elite. Dæva på et hog fra han duden.

 

Første gang jeg møtte et Shadowbeest var også ganske sceary. Jeg var over Lighthuset. Jeg gikk rundt i skogen der, jeg hoppa ned en skrent, for jeg hadde set noe blod på bakken som jeg lurte på hva var. Nå jeg snudde meg så jeg en hule, jeg valsa ret inn i hule. Så ikke beistet som lå og sov med en gang. Ente med at jeg fikk meg en løpe tur der også.

 

 

 

Dette er sånne sceary kap.1 opplevelser.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
En ting som har irritert meg noe helt j***** i det siste: Bak på coveret til Gothic2 viser et bilde av en drage som ser ut til å være i Khorinis- området, siden det er grønne tre o.l. i bakgrunnen, noe som slett ikke finnes i the Valley of Mines. Så, hvor i hæl**** er denne dragen?

Er det In-game? Viss det er art kan det jo være at det er et bilde av hva som kan skje. For å bevare spenningen på en måte. Det er jo også mange drageegg i Khorinis

 

Men det er et fantastisk spill. Terningkast 6. Spillte først Mercenary, nå er jeg Paladin. Men har desverre lånt vekk spillet for øyeblikket.

 

Til deg som får grisebank. Til å begynne med kan det være greit å være Mercenary. Iallefall første gang. Militia(Paladin) er heller ikke ille. Men mage er nok vanskeligere enn andre. Drit i apotekeren. Jobb for Bosmer (selg skinn og klør fra dyr du dreper) eller Harad(smi sverd). Min mening er at smeden er den beste, iallefall første gang, da du får 100 gold for hvert sverd.

 

Du kan snakke med Lhares på havnen for å få han til å bli med deg til gården der du kan jobbe for mercenary-ene. Også verdt å besøke Thieves Guild.

Tro meg jeg har tenkt tanken, men det ser ut til å være in-game. Den mest intressante forklaringen, som egentlig er litt lite troverdig, er at det har gått så lang tid at drageeggene i Khorinis er klekket. Hadde vært SINNSYKT kult.

Lenke til kommentar

Jeg har gått igjennom det med alle . (Paladin,Mercenary og magican.)

Det er et av de feteste spillene jeg har spilt.

Denne dragen som er omgitt av grønne trær er jo i vally of mines. Det er et område som er swamp. ( ligger vel nor for slottet ).

 

syntes personlig det var fetest og runde det som paladin.

 

Det kommer jo en Expantion pack. noen som vet når den kommer?

Lenke til kommentar

Det går bedre nå gitt. Har blitt militiamann og fått meg ålreit rustning og sverd. Har gjort alle oppdragene for han militiasjefen, tenkte kanskje jeg skulle høre med paladinene om de har noen jobber til meg. Får fortsatt mye bank...hehe. Er vel level 4 nå tror jeg, trenger flere learning points!!

Lenke til kommentar
Det går bedre nå gitt. Har blitt militiamann og fått meg ålreit rustning og sverd. Har gjort alle oppdragene for han militiasjefen, tenkte kanskje jeg skulle høre med paladinene om de har noen jobber til meg. Får fortsatt mye bank...hehe. Er vel level 4 nå tror jeg, trenger flere learning points!!

Du får flere poeng etter hvert :) Har du bestemt deg for hvem du skal joine neste gang?

Lenke til kommentar

Argh, er det noen som kan fortelle meg hvordan det er combat SKAL fungere i dette spillet? Jeg ble bare bødt til å legge det fra meg fordi jeg ble drept av "fluer", ulver, banditter og alt annet jeg kom over.

 

Det betse jeg kom frem til var at når combat startet, holdt jeg inne Left-Mouse (Var det vel?) og trykket på W. Da fløy han fremover. Eller så kunne jeg bruke A eller D. MEn jeg *klarte* rett og slett bare ikke combat.. :'(

Lenke til kommentar

I starten er du ikke akkurat en mester med sverdet nei. Du vil feile en del når du svinger og ender opp med at du plutselig står relativt ubeskytta. Hvis du sloss mot skapninger med våpen kan du ofte blokkere dem, noe som vil hjelpe en hel del. Andre måten er å slå fienden like før han skal slå deg slik at han avbryter angrepet, noe som hjelper mot f. eks. ulver og annet krek.

Lenke til kommentar
Det går bedre nå gitt. Har blitt militiamann og fått meg ålreit rustning og sverd. Har gjort alle oppdragene for han militiasjefen, tenkte kanskje jeg skulle høre med paladinene om de har noen jobber til meg. Får fortsatt mye bank...hehe. Er vel level 4 nå tror jeg, trenger flere learning points!!

Du får flere poeng etter hvert :) Har du bestemt deg for hvem du skal joine neste gang?

Neste gang jeg spiller spillet mener du? Eller får jeg flere sjangser? Hehe... Lurer på om jeg er tøff nok nå til å jage vekk de bandittene i Fyrtårnet....sikkert ikke. :p

Lenke til kommentar
Jeg har gått igjennom det med alle . (Paladin,Mercenary og magican.)

Det er et av de feteste spillene jeg har spilt.

Denne dragen som er omgitt av grønne trær er jo i vally of mines. Det er et område som er swamp. ( ligger vel nor for slottet ).

 

syntes personlig det var fetest og runde det som paladin.

 

Det kommer jo en Expantion pack. noen som vet når den kommer?

har runna det med alle Guilds selv :thumbup:

"The Night of the Raven" som expansion heter ser bare helt rå ut.

man kan joine tre nye guilds og jeg håper inderlig at historien fortsetter. Gothic III er det jo også satt rykter om. :wow: !

 

spiller det for femte gang nå. jeg skal joine Monastery igjen det er fetest.

PØH!!! det er aldeles ikke tull å bli apprenticen til Constantino, å lage potion of strength og dexterity er veeeldig kjekt.

selv om fyren er litt kødd da og lurer deg til å hente dark mushrooms til han...... :angry:

Lenke til kommentar

er ikke satt no dato til night of the raven expansionen ennå, dem begynte å oversette det får over 5 måneder siden, dem er sikkert ferdig men atari gir det ikke ut ennå eller noe sånt.. er utrolig tragisk. sendte dem en mail her i norge og de hadde ikke engang hørt at de skulle gi ut en expansion til gothic.. lurer på hva de driver med de folka.

gothic 3 kommer i slutten av 2005 engang dette er ikke sikkert.. men de driver vaffal å utvikler det.. gleder meg til det kommer.

 

har runda spillet med merc å trollmannkar.. ikke helt med paladin.. kuleste spillet som finns.

 

 

er forresten ikke 3 nye guilds..

Endret av bodil11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...