Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

"DUM" Roborock S6 MaxV robotstøvsuger


Anbefalte innlegg

Har hatt en Roborock S6 MaxV robotstøvsuger i over 1 år nå som er meget dum, kjører seg fast på de samme plassene gang etter gang.

 

Det var meg forstått at den skal "lære" og bli bedre og bedre hver gang den er i sving.

Men her virker det til og være motsatt, har f.eks en lang smal gang der kjører den alltid så det blir veldig mange korte turer istedenfor og kjøre lange drag der det er mulig.

 

Noen med erfaringer og tips?

 

 

Screenshot_20231123_143307_Roborock.jpg

Endret av 3l33t3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunstig instelligens er altid noe som overselges. Spesiellt på slike produkter der fokuset gjerne går videre til neste modell med en gang årets modell er i butikkene. Jeg har samme modell og baserer meg heller på å blokkere områder ( i appen ) der jeg vet min sliter. Jeg har måttet utelukke høye dørstokker og rom med tykke tepper.

 

Det er best å ikke se for mye på hvordan slike roboter rengjør, men heller på resultatet. Min går her natt i 4 tiden og det funger veldig bra. Kjører seg bare fast om jeg har glemt å rydde ledninger og lignende. De nyere modellene klarer vel å unngå slike hindre også.

Endret av Locrin
Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (34 minutter siden):

har f.eks en lang smal gang der kjører den alltid så det blir veldig mange korte turer istedenfor og kjøre lange drag der det er mulig.

Jeg har S8, men på den kan jeg hvertfall velge hvilken "vei" den skal støvsuge selv. Det er en innstilling om at den skal støvsuge "med gulvet" og da kan jeg velge hvilken vei gulvet går og på den måten tvinge den.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Jeg har S8, men på den kan jeg hvertfall velge hvilken "vei" den skal støvsuge selv. Det er en innstilling om at den skal støvsuge "med gulvet" og da kan jeg velge hvilken vei gulvet går og på den måten tvinge den.

Hvor finnes det på appen isåfall?

 

Ikke sikkert det på S6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...