Gå til innhold

Nettverk og passord


RHE

Anbefalte innlegg

Hei! Er ny her på forumet så dere får unnskylde meg dersom dette blir feil.

Spørsmål: Jeg har Altibox modem i huset og har koblet på en helt ny Asus RT-N12E Router i garasjen.

Forsøker nå å koble til et kamera men her sliter jeg. Legger inn passordet til routeren i programvaren som fulgte med kameraet men får ikke koblet til. Mobilen er på nett. Er det noen som har forslag til hva som må gjøres?

Mvh. Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Har nå fikset routeren og kommer på nett både med pc og mobil (trådløst og kablet) så nå vet jeg at routeren fungerer.

Når jeg skal koble til kamera så fungerer alt helt til kameraet sier det skal koble til wifi og etter noen sekunder så sier det connecting to wifi failed.

Er det noe spes man må gjøre i routeren for at kamera skal kunne koble seg til?

Mvh

Roy

Lenke til kommentar

Diverse dingser som man kobler til wifi krever ofte at det er 2.4Ghz frekvens, ikke 5Ghz. Du kan sjekke hvilken frekvens du har på ditt nåværende wifi inne på wifi innstillinger på android i hvert fall, hvis det står 5Ghz der kan det i hvert fall muligens være problemet.

Da må du opprette et nytt wifi med 2.4, trenger ikke erstatte ditt nåværende wifi, bare legge til et ekstra

Lenke til kommentar
RHE skrev (22 timer siden):

Er det noe spes man må gjøre i routeren for at kamera skal kunne koble seg til?

Kan du forklare oppsettet? Tenker at du setter opp et WiFi kamera i garasjen, men har ikke WiFi dekning. Så setter du opp en ekstra router for å få WiFi i garasjen. Stemmer det? Kan tenke meg at du da har to forskjellige WiFi nett.
Hvilket kamera er det, har det bare WiFi? Hva om du prøver kamera inne i huset først, bare for å se at det fungerer?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilket kamera det her er snakk om, men ser at det brukes to rutere. Hvis Asus-ruteren kan settes i aksesspunktmodus, noe mange av Asus sine rutere kan, vil det kunne være noe som gjør ting enklere.

F.eks. vil du ikke kunne ha en mobiltelefon på Altibox-ruteren og kunne nå kameraet bak Asus-ruteren, med mindre det ikke er gjort noen ekstra konfigurasjoner. Hvis kameraet baserer seg på bruk av skytjeneste for å se videoen, skal det dog ikke ha noe å si. Men i oppsettssammenheng må du kanskje også påse at mobiltelefon også er på Asus-ruteren.

Generell anbefaling: Unngå "ruter bak ruter" hvis man ikke er kjent med problemene det kan i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...