Gå til innhold

Klipsch og Dali


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg liker mest ved Klipschen er at den har 2x8" basser som jo 8008 har. Den har også lik finish. Den vil også kunne settes opp som "large" i receiveroppsettet som også er en fordel. Den skal isåfall brukes på en av sonys kraftigste receivere som nesten er arbeidsløs da 8008 er koblet opp mot en effektforsterker.

 

Kjipt at klangen muligens vil ødelegge. Men har levd med en pinglete jamo center i mange år og har lyst på noe litt større og som gir mer lyd fra seg, klipschen veier trossalt 5 ganger mer :D (stakkars tv)

 

Sony/Klipsch er vel egentlig en rimelig grei fusjon da Rolfs på jernbanetorget annbefaler sony til klipschene de selger.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker Dali som front, blir det bare tull med Klipsch i midten. Klipsch har mye høyere følsomhet og helt annen dynamikk enn Daliene, og derfor vil fronthøyttalerne dine nesten låte kjedelig i forhold. Kjøp heller en center fra Dali. Da får du også riktig klang, og det er meget viktig i en hjemmekinoannlegg.

 

Hva med DALI Suite Center 0.8 senterhøyttaler til 4000 kroner? Tipper den vil passe fronthøyttalerne dine godt.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker Dali som front, blir det bare tull med Klipsch i midten. Klipsch har mye høyere følsomhet og helt annen dynamikk enn Daliene, og derfor vil fronthøyttalerne dine nesten låte kjedelig i forhold. Kjøp heller en center fra Dali. Da får du også riktig klang, og det er meget viktig i en hjemmekinoannlegg.

 

Hva med DALI Suite Center 0.8 senterhøyttaler til 4000 kroner? Tipper den vil passe fronthøyttalerne dine godt.

hehe, eller pent brukt Klipsch kv4 til 1500 kr... :D

 

Jeg er enig med deg at Suite 0.8 er en Dali som kan passe og er faktisk den eneste og. Men den er relativt dyr, hadde tenkt på å kjøpe brukt da jeg er student med veldig tynn lommebok. Da er det jo at det er ingen som selger suite 0.8 brukt. Har aldri sett det heller faktisk.

Endret av cdrom
Lenke til kommentar
Dæven, du har jo nesten like liten tv som meeg jo :o

Men hva er det jeg ser nederst der da, en C270?

 

 

AXS10K kicker bra skal jeg si :D *musikk nuh!*

Hehe Dali og Nad er godsaker det! Tvn er rimelig liten ja men din er mindre :p , projen kommer når nytt rom skal innvaderes. Btw. det er en 216Thx. Hva slags nad har du?

Endret av cdrom
Lenke til kommentar
eg har front, center og sub i Klipsch, og kunne ikkje tenke meg noke anna i allefa..

 

sjekk link i sigg.

Fint anlegg! Begynner å like Klipsch bare mer og mer jeg. Til slutt er vel alle høyttalerne mine Klipsch. De er så dynamiske og høytspillende :love:

 

Hvor store basser har centeren din?

Endret av cdrom
Lenke til kommentar
Tror ikke du skal droppe den senteren som hører til Blå serie helt. Jeg kombinerer den med 2 Dali 909 og 2 Dali 606, og den fungerer helt ypperlig bare du stiller alt inn riktig.

 

[skryte]Forøvrig driver jeg den og 606'ene med en Denon AVR3300 og 909'ene med en NAD 218... Deilig ;) [/skryte]

Hei, du har jo 909 og 218thx..... Det sier vel sitt til at du bør være fornøyd. Du har jo mere enn nok bass i de 909'ene og den Naden er vel neppe slapp. De sier seg selv at ikke du trenger mere bass ved hjelp av en stor center.

Lenke til kommentar
Dæven, du har jo nesten like liten tv som meeg jo :o

Men hva er det jeg ser nederst der da, en C270?

 

 

AXS10K kicker bra skal jeg si :D *musikk nuh!*

Hehe Dali og Nad er godsaker det! Tvn er rimelig liten ja men din er mindre :p , projen kommer når nytt rom skal innvaderes. Btw. det er en 216Thx. Hva slags nad har du?

Jeg har en NAD C370, men må vel kjøpe ny snart iom. at jeg planlegger surround når den nye TV'en er på plass... 8008 som bakhøyttaler og SWA-15 som sub er vel ikke noe å si på :green:

Lurer på hva som skal være senter da... *pønske*

Lenke til kommentar
Dæven, du har jo nesten like liten tv som meeg jo :o

Men hva er det jeg ser nederst der da, en C270?

 

 

AXS10K kicker bra skal jeg si :D *musikk nuh!*

Hehe Dali og Nad er godsaker det! Tvn er rimelig liten ja men din er mindre :p , projen kommer når nytt rom skal innvaderes. Btw. det er en 216Thx. Hva slags nad har du?

Jeg har en NAD C370, men må vel kjøpe ny snart iom. at jeg planlegger surround når den nye TV'en er på plass... 8008 som bakhøyttaler og SWA-15 som sub er vel ikke noe å si på :green:

Lurer på hva som skal være senter da... *pønske*

Ja centern kan jo bli et ganske stort problem. Får forhåpentligvis KV-4 iløpet av uka, gleder meg! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...