Gå til innhold

Lurer på hva dere tenker om kvinner som studerer informatikk, med tanke på personlighet


myvota

Anbefalte innlegg

Lurer på hva dere tenker om kvinner som studerer informatikk, med tanke på personlighet

Jeg har mine tanker, i og med jeg har vært over alt.

I dag 27.10, blir jeg bare stadig mer begeistret over atferden som faktisk er mulig hos enkelte  personer som begraver seg for dypt i akademiet. F.eks kvinner som snakker fag hele tiden (noe som vanligvis blir sterkt sansksjonert, andre steder), på grunn av nerde venner, for så å si ting som "du har adhd, ikke asperger" til diss personene. Er ikke dum nok til å ha prøvd å snakke med slike kvinner, da - kun observerer, hvor gale det er.

Jeg har aldri observert slikt hos folk som f.eks er mer fokusert på mellom menneskelige ting, som f.eks design; nesten som at det er to forskjellige verdener. Hvorfor er det egentlig slik?

Endret av tiavo
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er nok veldig ulike miljø, og ulike kulturar.

Min erfaring er som du seier at det innafor akademiske miljø ofte er langt meir fokus på å snakke om faglege ting og at det er langt mindre intriger og kranglar mellom ulike personlegheiter. Dett kan være fristande å påstå at det er fordi mange akademiske miljø er herredominerte, men det har nok vel så mykje med den akdemiske metoden som ein har lært der det er fag og fakta som er det som får mest fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...