Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suse/mekanisk lyd


Julian R

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Honda CR-V 2000, hvor du hører på videoen at det er en høy suselyd Når du kjører. Denne starter så si med en gang du begynner å kjøre, og blir bare høyere og høyere jo fortere du kjører. 
Hvis du kjører og bremser, går lyden bort, og går hvis du har høy nok fart i nedoverbakke og slipper gassen går også lyden bort. Denne bilen har en sidestilt motor, hvor du også har en transfer case, for å nevne dette. Om det er denne, girkassa eller om det feks kan være en aksling, vet jeg ikke. Håper på å høre hva folk har av erfaring på sånn lyd 😅 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er umulig å si over internett, men ulyden din syntes jeg det lukter varm diffolje av. Jeg sier bakre differensial på førsteinntrykk.

Jeg har hatt inn flere Honda CRV hvor mellomaksel er fjernet i jakten på ulyder og vibrasjoner. Jeg har hatt inne flere Honda CRV hvor det har blitt byttet girkasse uten nytte. Ofte p.g.a vibrasjoner fra de indre drivleddene eller ulyd fra drivaksellageret høyre foran.

På Honda CRV kan det være en del vanskelige ulyder og vibrasjoner. Alt forplanter seg så jævlig og jeg ser mange som bommer på diagnosene.

-Drivaksel lager høyre foran
-Mellomaksel lager
-Bakre differensial
-Dekkstøy
-Hjullager, men det er ikke akkurat krevende feilsøk.

Personlig har jeg aldri landet på en girkasse/transferdiff diagnose på Honda CRV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...