Gå til innhold

"lovlig" svindel ?


Gjest a86bb...b12

Anbefalte innlegg

Gjest a86bb...b12

Naboen vår svindler i mine øyne nav.  Vi er ganske nære blitt med naboene..Selv om jeg holder de på en armlengdes avstand på grunn av moralen.

I kort.

Så har far bo adresse hos sine foreldre i samme by.
Han bor likevel daglig sammen med moren og barna.

Men de later som at mor bor alene og er aleneforsørger.

Med dette får de utvidet barnetrygd på 5000kr i mnd. Samt noe ekstra stønader fra Nav ( husker ikke hva de het)

 

Greia til hvorfor de selv sier det er lovlig..Er fordi de har et åpent forhold..Han ligger med andre damer når han kan..Og hun gjør ikke det. Ergo så er de ikke "sammen sammen"

Det at han betaler på huset og andre utgifter kaller de bare for et privat bidrag. For han står på papiret som eier med 50/50 også.

 

Er dette mulig?  jeg fatter jo ikke hvordan vi ikke har systemer som catcher dette.  Er jo lekende lett å svindle til seg 80.000kr ( de selv som sier det beløpet) i 18 år.   Det er 1.5Mill det..  Og mer blir det vel med tanke på økt trygd i årene som kommer osv.

Anonymous poster hash: a86bb...b12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at NAV, skatteetaten osv. bryr seg om hva slags forhold de har. Det de bryr seg om er hvem som betaler for hva, så dette kan oppdages hvis de kryssjekker data og ser at han er registrert boende på en annen adresse enn den han eier,  samtidig som medeier er registrert som aleneboende/aleneforsørger.

Så hvilken unnskyldning de bruker for å ha denne "ordningen" har ingenting å si.
Dette er forøvrig en kjent problemstilling når det gjelder visse innvandrergrupper, far bor ikke hos mor så de kan få ekstra stønader, altså fiktive samlivsbrudd.

Etter min mening så tror jeg ikke noe slikt er lovlig, men ikke arrester meg på det ;) 

Lenke til kommentar

Allerede her er det jo lovbrudd:
https://www.huseierne.no/nyheter/ma-man-bo-der-man-er-folkeregistrert/

Hvis far i praksis bor hjemme med mor og barn, sier loven at han må ha folkeregistrert adresse der.
Skal han være folkeregistrert hos foreldrene sine i samme by, må han bo hos dem minst 50% av året tenker jeg.

Resten av scam'en deres faller da fort fra hverandre.

Lykke til med å forklare NAV at man er aleneforsørger med far folkeregistrert på adressen din.
 

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...