Gå til innhold

Barnebidrag, hva skal det dekke?


Gjest a3fb8...9e5

Anbefalte innlegg

Gjest a3fb8...9e5

Jeg har akkurat startet å betale barnebidrag til Mor. Det er fastsatt av NAV. På deres sider står det at det skal dekke:

Sitat

alt fra mat og drikke, klær og sko, bo- og tilsynsutgifter, til lek og fritid. 

Men gjelder dette kun hos mor? Som eksempel, må jeg dekke klær hun skal ha hos meg eller skal bidraget dekke alle klær?

Anonymous poster hash: a3fb8...9e5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan neppe kreve at mor leverer barnet til deg, i noe annet enn klærne barnet går i. Ett godt samarbeid med mor er nøkkelen der, hvor dere blir enige om noe fornuftig. Men det kan jo være greit for deg å ha noen skift til barnet hjemme hos deg også.

Jeg vet hvor knelende barnebidrag kan være for en manns økonomi. Så jeg forstår du spør. 

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a3fb8...9e5 skrev (4 timer siden):

Jeg har akkurat startet å betale barnebidrag til Mor. Det er fastsatt av NAV. På deres sider står det at det skal dekke:

Men gjelder dette kun hos mor? Som eksempel, må jeg dekke klær hun skal ha hos meg eller skal bidraget dekke alle klær?

Anonymous poster hash: a3fb8...9e5

Hvor mye samvær har du? Du må nok regne med å dekke klær når barnet er hos deg. Du får jo redusert bidrag alt etter hvor mye samvær du har.

Syns det er naturlig at sånn typisk store / dyre sko og klær som vinterdress kal bringes mellom hjemmene, mens vanlige klær må du ha selv.

Siden NaV har fastsatt bidraget,  betyr det at samarbeidet  / klimaet mellom dere 2 er dårlig?

Lenke til kommentar
Gjest a3fb8...9e5 skrev (På 3.10.2023 den 1:19 PM):

Men gjelder dette kun hos mor? Som eksempel, må jeg dekke klær hun skal ha hos meg eller skal bidraget dekke alle klær?

Dette tilfellet har jeg også vært igjennom, over lang tid. 
i begynnelsen var jeg irritert og sur for at jeg betaler bidrag også må mann dekke klær osv selv på samvær. 
dette må enn bare slutte å bruke energi på!

godt samarbeid med barnets mor/mødre er altid det som gir best resultat

 

betal barnebidraget uten å klage over det, også kjøper du eller er med på å kjøpe nødvendig klær og utstyr til barne ditt. 
del det du kjøper med barnemor å la barne bruke det enn kjøper, de vokser fort å lett for å måtte kaste klær som har vært bortimot ubrukt. 
karma effekten vill slå tilbake på deg.

samarbeid vinner som oftest, å ikke minst(det aller viktigste) er barna oppi dette. De er i en fase i livet der påvirkninger rundt dem former de for resten av livet ❤️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...