Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Råd om tidligere leietaker (av parkeringsplass) som jeg ikke blir kvitt?


Morten82

Anbefalte innlegg

Har leid ut parkeringsplass i garasjesameie. Har trøbbel med tidligere leietaker og søker råd. Oppsummert:

  • Begynte å leie ut i mars. Har kun lov til å leie ut til beboere i sameiet. Han oppførte adresse her i leiekontrakten.
  • Han har aldri betalt leie innen forfall. Har måttet purre 3-4 ganger hver mnd.
  • Jeg har flere ganger advart om at jeg sier opp kontrakten dersom det fortsetter slik. Kontrakten er klar på at jeg kan si opp dersom leie ikke betales senest 2 uker etter forfall (har skjedd hver mnd).
  • Når leien for august gikk 1 mnd over forfall, sa jeg opp kontrakten. Hørte fortsatt ikke noe fra han. Et par uker senere overførte han penger, uten et ord. Jeg informerte igjen om at kontakten er oppsagt, og at jeg overfører pengene tilbake straks han overleverer portåpner.
  • Han har aldri besvart e-post, sms, eller anrop, så lenge han har leid.
  • Det viser seg at han oppførte falsk adresse. Han bor ikke i sameiet. Jobber kun i området.
  • Per i dag bruker han fortsatt plassen aktivt. Bilen hans kommer og går. Men det er et stort sameie og undergrunns parkeringsplass, så jeg får ikke sett når han kommer.

Nå er det gått flere uker siden ja sa opp kontakten. Han forsøkt å ringe han flere ganger. Har informert han om at jeg må ha tilbake garasjeportåpner, og at han ikke har lov til å bruke plassen lenger. Skal jo leie ut til en ny. Men fortsatt ikke noe ord.

Er fristet til å bestille borttauing av bilen hans. Eventuelt dra til arbeidsplassen hans for å konfrontere. Drastisk kanskje. Men har ikke vært i denne situasjonen før. Hva ville dere gjort?

Jeg har iallfall leiekontrakt som har har undertegnet (og oppgitt falsk adresse). Samt mye epost og sms-historikk med purringer etc.

Endret av Morten82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morten82 skrev (3 minutter siden):

Det er felles garasjeport for alle i garasjesameiet, så kan ikke endre på den siden. Og selve portåpneren kan ikke tilpasses fjernt dessverre.

Du må kanskje prøve deg med en anmeldelse og / eller faktisk få bilen borttauet. Men hvis den blir tauet bort så er du teknisk sett like langt hvis du ikke får tak i den brikken.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...