Gå til innhold

Kristogram på kroppen


Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Anbefalte innlegg

17 hours ago, Atragon said:

Så la oss late som at dette var et "tegn fra Gud".
Mitt filosofiske spørsmål til dere kristne er da:
hvorfor valgte Gud å markere noen som han visste kom til å forlate religionen hans?
Det virker ikke logisk. Så hva er deres teori?

Et tegn kan være hjelp når tvilen kommer, derfor kan tegnet være med på gi deg en grunn til å ikke totalt fraskrive (selv om du virker til å gjøre det med ord), og med årenes løp kan du forandre syn på ting og tang.
Feks skriver du at du misliker følgere av religion veldig mye. Det kan forandre seg. Mange har opplevd vonde ting i en religiøs kontekst, som er trist, spessielt om det er uskyldig. Noen klarer dog ikke å nyansere, enten det er forståelig eller ikke. Derfor drar man lettere kammen over. Men det finnes flotte religiøse mennesker, om det ikke godtas så er man enten ignorant rundt det eller uvillig eller begge. 

Jeg ble på avstand flere år selv fra Gud, men jeg mener han gav meg tegn også som har vært med på å ikke gi opp. 
Om tegna er overbevisende, et sted i mellom eller ikke blir ofte personlig osv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig det der, at sånne tegn alltid kommer enten i sammenheng med søvn, eller ved fravære av søvn/hvile.

Jeg har sett betydelig mere spennende ting en kristogram ved søvnparalyse (og jo man kan bevege seg selv om man får sånne hallusinasjoner, jeg blir ikke paralysert hver gang).

Om det er noen som kødder med meg, enten det er Gud eller Djevelen, så ønsker de meg ikke noe godt, og gir meg lite åpenbaringer gjennom de hallusinasjonene.

Er det så fjernt å tenke at dette har sammenheng med søvnen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...