Gå til innhold

Jobbvisum / arbeidstillattelse i Norge. Erfaringer med UDI om prosessen.


Anbefalte innlegg

Hei.

Dama har fått jobb i Norge (godt betalt ingeniør-jobb), men er ikke fra Schengen og må derfor søke arbeidstillattelse her i Norge. Nå har hun samlet sammen et basseng av papirer, og skal til politiet om kort tid for å levere alt inn - deretter er det UDI som tar over, så vidt jeg vet. Men jeg har aldri vært borti en slik prosess før. 

Har noen erfaringer, eller kjenner til hva man kan forvente av "motstand" på veien? Om det tar lang tid, med mye vanskelig & byråkratisk fjas før man får innviglet tillattelse... Eller om det stort sett er plankekjøring.

Spør om de som har eller kjenner til erfaringer.... vet veldig godt at man kan lese mye om dette selv på UDI sine nettsider og ymse. :) Hadde vært kjekt om noen kunne dele sine erfaringer med en slik prosess. Vi er litt anspente begge to, og håper det går i orden uten de største problemene på veien... 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

det er vell eøs og ikke schengen av talen som avgjør hvor enkelt dette er, min arbeidsgiver har før brukt mye personell fra UK, og når de var i eu var dette en proforma sak gjort på dagen, men nå tar det så lang tid at vi har sluttet helt og rekrutere personell fra uk. jeg ville jo forventet at det er noe lettere da hun allerede har jobbtilbud og tilknytning til norge via deg, men det kan fort da litt tid, det er og mulig det er lettere om dere er gift ( om dere ikke allerede er dette ) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...