Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor rister bilen min?


Karitraa

Anbefalte innlegg

Har nylig fått biltrøbbel, og varsellampa om motorfeil har begynt å lyse. Bilen rister når den står på tomgang. Når den blir startet i 1- og 2-gir, rykker den veldig, må gi ekstremt mye gass for å få den i gang, opplever også at jeg må kjøre den på et høyere turtall, enn vanlig. Rykkingen er lik den du opplever når du prøver å gire opp for tidlig/på for lavt turtall. Problemet blir litt bedre når motoren har varmet seg opp, men er fremdeles veldig merkbart. Bilen er en 2005 vw golf med bensinmotor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ristingen kommer sannsynligvis av feiltenning eller ingen tenning på en sylinder. Tipper det sitter en 4 sylindret snurre i denne. 
 

begynn med tennplugger og plugg kabler. Om det ikke løser problemet, må injektorer sjekkes. 
 

forøvrig ikke bra for motoren at den kjøres slik. 

Endret av SnusBoks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du en 1.4 liters motor?

mener disse har cop tenning (coil on plugg )

veldig vanlig at de ryker å da opplever du alle de symptomer du nevner. Bilen har ett ganske brukenes obd2 system som enkelt setter feil tenning på den sylinderen du har ett problem med. Under diagnose av feilkoden din anbefaler jeg deg/værkstedet å bytte plass på coilene for å bekrefte at feiltenning/feilkoden skifter sylinder. På denne modellen med denne motoren har jeg gjentatte ganger sett at andre feil kan forekomme, blant annet sprekk i ventil og utslitt motor dyse. Sistnevnte feil er i worst case, men kjekt å utelukke dette før en kjøper nye deler på en bil som Kansje skal på skroten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...