Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pasture-raised eggs vs. conventional eggs


nacario

Anbefalte innlegg

Fikk sett en video ang kylling som kan få prosessert mat vs kylling som får "normal" mat den er ment å ha, og hvordan dette påvirker kvaliteten på egget (du blir hva du spiser..). Litt eye-opener da jeg alltid har tenkt at egg er sunt, men kanskje de billigere alternativene på hyllene ikke er så sunne likevel kontra egg som averteres som økologiske. Uansett er jeg usikker på om man kan finne ut om kvaliteten på eggene man kjøper, har dere noen tanker/erfaringer rundt dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier ikke å juble når jeg spiser en økologisk matvare, etter min mening er det ikke så ulikt andre varer. Andre kan være uenige. I butikken kan en se at skallet ser bra ut. Syns ikke det ser så forskjellig ut fra egg til egg. Men du kan studere om visse typer eggeskall er mer solide enn andre. Forsøk å male på dem eller lag små huller med nål. Annen testing - smakstesting, vispetesting, heveegenskaper under kakebaking. Glinsetest - når du smører vispede egg på kringla og steker den, hvilken kringle glinser mest?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...