Gå til innhold

Han søker å redusere deg til en mindre karakter


Anbefalte innlegg

En ond ånd ønsket å rekruttere deg som tjener og for å få deg dit, måtte han snike seg frem i ditt liv og endre din karakter, sakte men sikkert.

Den onde ånden ønsket at du skulle misbruke mennesker for ham, men for å få deg dit måtte han gjøre noen endringer ved deg.

Ånden sa: "Gjør denne bitte lille synden er du snill" og det stakkars mennesket ble lurt til å utføre den bittelille synden, og da følte mennesket at hans moral var på tur til å kollapse, nå var veien blitt kortere for å gjøre en grovere synd siden den bittelille synden hadde blitt gjort.

Ånden tok skrittet videre og sa: "Gjør denne lille synden er du snill" og det stakkars mennesket ble lurt nok en gang til å utføre en lille synden, da følte mennesket at hans moral falt enda lengre ned og veien var enda kortere til å gjøre en enda grovere synd.

Ånden tok det tredje skrittet og sa: "Gjør denne synden er du snill" og det stakkars mennesket ble lurt en tredje gang til å utføre synden, da følte mennesket at enda en bit av hans moral var stjelt fra ham og nå var veien veldig mye kortere for å gjøre en enda grovere synd neste gang.

Mennesket hadde nå blitt bitter og sa til seg selv: "Jeg har ingen ære lengre, jeg har mistet det hellige i meg, jeg var uskyldig, men ikke nå lengre, nå bryr jeg meg snart ikke om hva jeg gjør lengre"

Ånden var snart i mål og tok neste skritt og sa: "Gjør denne medium store synden er du snill" og det stakkars mennesket ble lurt en fjerde gang til å utføre synden, da følte mennesket at en mye større del av hans moral var stjelt fra ham og nå var veien ekstremt mye kortere for å gjøre en enda grovere synd neste gang.

Ånden sa: "Nå er mennesket klar til å utføre tjenester for meg" og ånden ledet mennesket opp til et barn og sa til mennesket: "Utfør synd mot dette barnet, og mennesket hadde ikke stolthet til å si imot og gjorde synden"

Menneskets moral hadde kollapset fullstendig.

Husk det at den onde ånden leder deg skrittvist mot målet, og han bryter deg ned til en kriminell ved å få deg til å akseptere den minste av de minste minste synder du kan gjøre, og så øker han omfanget av syndene helt til du blir redusert til en kriminell og da har han stjelt stoltheten din, som er det han søker å ta fra deg.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken religion er dette?

Ond ånd som styrer mennesket (åpenbart uten fri vilje) til å gjør uspesifiserte handlinger kalt synd, som leder til slutt til uspesifisert handling kalt synd mot et barn?

Og så advarsler om at det kan skje andre?

Onde ånder, hva legger du i det? Spøkelser, uisynlige slemminger? Og hva er synd? 

Slik jeg ser det kommer uetiske handlinger som regel som et resultat av valg vedkommende tar, og de valgene vedkommende tar er ikke påvirket av onde ånder, men av hva vedkommende har opplevd i livet, videre hvor vedkommende er i livet og kanskje genetikk. Onde ånder og begrepet synd virker mer som forsøk på å bortforklare eget ansvar samt påføre skam, skyldfølelse ol, som igjen kan føre at vedkommende fortsetter å føle seg så på utsiden at nye uetiske handlinger skjer.

Lenke til kommentar

En ond ånd sa til en flokk mennesker: "Livnær dere på elendighetene dere ser i verden akkurat nå" og menneskene livnærte seg på det, de "spiste" informasjonen om elendighetene rundt seg og de ble mette på det slik som ånden befalte de å gjøre.

Etter en stund ble de mette og følte seg ikke vel, det var noe innvendig som ikke kunne rettferdiggjøres og det tærte på energien deres, de ble sløve av det. Og da de ble sløve så var det en korrupt ånd som tok over livene deres, de våknet opp hver dag med hodepine, de følte seg deprimerte, de kunne aldri rettferdiggjøre sin karakter lengre, fordi de "spiste" informasjon om elendighetene i verden på daglig basis.

Dette var synder som snek seg inn på dem og som var "nøkkelen" for å åpne opp større portaler til å gjøre andre ting senere. Døren var åpnet og mulighetenes land hadde åpenbart seg.

Menneskene hadde åpnet portalen veldig forsiktig og de hadde sett mulighetenes land rett foran seg, nå var spørsmålet hvordan det skulle utvikle seg videre. Hvis døren allerede er åpnet er det noe som ikke kan gjenvinnes tilbake igjen.

Første dør var åpnet, og denne døren gjorde at de ble sløve. Hjertene var ikke skarpe lengre.

Et menneske ropte ut: "Ånden min er blitt sløv" i klagesang.

Endret av SanneOrdForDeg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...