Gå til innhold

[LØST] Får ikke riktig hastighet på nettet med powerline adaptere


Anbefalte innlegg

Kjøpte et par powerline adaptere for å få kablet internett i et annet rom, som dere sikkert vet går dette over strømnettet.

På esken til adapterene annonseres det Gigabit hastighet, men det er langt ifra det jeg får

Så jeg har tenkt på følgende :

Alle kablene som pr nå er koblet opp er cat 6 foruten den som går til router og til første adapter, der klarer jeg ikke se noe cat 5 eller 6 printet på kabelen, kan det være årsaken? Den er 5 meter om det har noe å si

Eller er det rett og slett powerline adapterene som ikke leverer det de lover?

 

Edit: 

Ser på tester på nettet at teoretisk hastighet på disse pluggene er 600Mbps

Anmeldelser melder om høyere hastighet en det jeg får.

Edit 2:

Det er altså ikke smartplugs jeg har men powerline adaptere, jeg som surret med navnene her

Edit 3:

Anser saken som løst, alle kabler er cat 6, da er det powerline adapterene som ikke leverer oppgitt hastighet. Kommer til å returnere møkka

En så lenge får jeg dra kabel

Endret av Sidekick
Lenke til kommentar
  • Sidekick endret tittelen til [LØST] Får ikke riktig hastighet på nettet med powerline adaptere
Videoannonse
Annonse

Dette blir litt som WiFi. Man har en teoretisk hastighet, mens miljøet det installeres i vil kunne ha stor betydning. Og så spørs det også om forutsetningene som settes for best mulig hastighet er tilstede - f.eks. kommer det an på elementer som om man har jordleder som kan benyttes, at man ikke har elektrisk utstyr ellers som støyer veldig mye og det er her forskjeller avhengig av om stikkontaktene er på samme kurs og på samme fase.

Og det er helt klart kvalitetsforskjeller mellom PLC-løsninger. Selv de som har ganske like spesifikasjoner, kan ha forskjeller knyttet til hvordan støy håndteres.

Har selv god erfaring med slike løsninger. Langt unna markedsført topphastighet, men så er det i mange sammenhenger heller ikke så viktig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...